Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte komma in i datorn.


M-L-I

Rekommendera Poster

Hej!

Vi har en windows XP som när man startar upp och ska logga in på sitt användarkonto, loggar in sen halvvägs in i inloggningen så sparas allt och loggas ut igen.

Vilken användare man än väljer och även när man startat i felsäkert läge.

 

Innan den blev sådan så installerade vi ett mobilt bredband, denna data har aldrig haft internet innan. Den är även några år gammal om detta gör någon skillnad.

Vi fick installerat bredbandet och så helt plötsligt så står det att datan har virus och att någon fil fattas. (nån fil som hade "32" i namnet.)

Efter att ha startat om den efter det så blev den sånhär.

 

Har googlat ihjäl mig för att se vad man kunde göra åt saken, men har inte hittat någon som skrivit om något sånthär problem.

 

Någon som har någon aning vad man kan göra åt det?

Jag vill inte skicka den på lagning fören jag vet att jag inte kan fixa den själv.

 

 

 

Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att komma in i läget med kommandotolk?

Om det inte heller går så är det nog inte så mycket man enkelt kan göra utom en reparationsinstallation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! :)

Provade precis det och det hände samma sak igen.

Antar att det blir att lämna in den då? om det inte finns något annat sätt att gå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du verkligen att du behöver lämna in datorn för att göra en reparationsinstallation av Windows?

Om du lämnar in den så är det stor risk för att de gör en vanlig installation och alla filer som finns i datorn försvinner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns i princip ingenting på själva datorn... är mina morföräldrars dator.

Så det skulle egentligen inte gjort något.

Men eftersom jag inte kan göra något med den egentligen, är inte så jätte haj på detta med data crashar.

Men reperationsinstallation av windows, går det ifall man inte kan logga in på själva datorn då?

Isåfall kan jag ju prova det först!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det en XP-skiva till datorn? I så fall är det oftast inte så svårt.

 

Men om det är en märkesdator, t ex Dell eller HP, så får man oftast inte med någon CD utan man man trycker på någon särskild tangent i början av uppstarten innan XP börjar laddas. I detta fall så är det inte säkert att det går att göra en reparationsinstallation för det beror på vad tillverkaren har tyckt att man ska kunna göra. Se om det står något i manualen om installation av Windows eller återställning till leveransskick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...