Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista, Xp, två datorer, samma användare


Monshi

Rekommendera Poster

Om du är där ofta och härjar så kan du ju lägga till mappen bland dina Favoritlänkar i utforskaren.

Varje gång då jag stänger av datorn raderar jag valda cookies.

Favoritlänkar har jag inga. Det är bland det första jag gör efter en nyinstallation, att radera Favoritlänkar och Links och flytta upp Mappar så att Utforskaren ser ut som i XP.

Jag kan leva med det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli rejält OT nu men ok...

Det är bland det första jag gör efter en nyinstallation[...]
Aha, old school... :)

Själv har jag slutat att anpassa "bakåt" och verkligen försökt att ta till mig nymodigheterna. Efter ett tag så visar det sig att det faktiskt finns en tanke bakom förändringarna och att det inte sällan är en god sådan. Men visst omställning blir det.

Favoritlänkar tycker jag är bra men sökmappar är helt klart det bästa i utforskaren på mycket länge!

Om man dessutom lägger till de olika "operatorerna" för sökning så blir både sökningar och sökmappar ännu bättre.

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/desktopsearch/technicalresources/advquery.mspx

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT - inget problem, huvudproblemet är löst så spåna på. fast mina långa konstiga sökvägar i Win Api är jag nyfiken på...

 

Maratonmannen - jag rekommenderar då, med din paranoia, Firefox och några enkla tillägg.

1: CookieCuller - skyddar de cookies du vill spara. Sedan är det bara att radera resten via en enkel knapptryckning eller låta FF göra det när du stänger FF

2: för att minska antalet cookies på datorn - något kak-kontroll-tillägg. För närvarande har jag CookieSafe som fungerar kontrollerar, enkelt, om man vill tillåtta, tillåta för sessionen eller blockera.

 

men men, valet är ditt.

 

fasiken - FF kraschade igen. Hände aldrig (ta i trä) på XP! Slutar helt enkelt ladda sidor men Ff svarar än. När jag sedan stänger programmet hänger processen kvar, fönsterlös, och går ej att döda. Enda lösningen, starta om datorn. Något tillägg som bråkar?

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mina långa konstiga sökvägar i Win Api är jag nyfiken på...

Testade att köra MS RootKit Revealer, men det går inte att köra i mitt Vista. Rootkit detection utility har slutat fungera, eller med andra ord programcrasch. Testat i olika kompatibilitetslägen och kör som admin.

Din log avslöjar att du har Ad-Aware. Finns det något skäl till det?

 

Maratonmannen - jag rekommenderar då, med din paranoia, Firefox.

Det finns annat mot paranoia. ;)

Nä, den ingår inte i min 5-årsplan.

 

Följande citat säger väl allt om webläsaren?

 

FF kraschade igen...Slutar helt enkelt ladda sidor men Ff svarar än. När jag sedan stänger programmet hänger processen kvar, fönsterlös, och går ej att döda. Enda lösningen, starta om datorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FF kraschade igen...
Nåja, det är många som har kraschande Internet Explorer också.

Och få som har kraschande Firefox.

 

 

[inlägget ändrat 2008-07-21 08:59:29 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AdAware - skadar inte att köra igenom datorn för att se vad som finns där. Enda den hittade, precis som på XP-tiden, var några tracking cookies.

 

AdAware som exempel, det bara blev så. Andre exemplet var nog bättre, dvs den sökväg som knutpunkten ProgramData definierar enligt:

 

"C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Application Data [C:\ProgramData]"

(och fler nivåer, ids inte räkna nu)

 

FF brukar vara stabil som bara attan. Undrar vad det är som orsakar mitt problem? På min Xp-dator kraschade i princip FF aldrig.

 

Nu ska jag inte propagera och du har säkert redan testat FF.

 

Det konstiga är kanske inte att program ibland kraschar, det mystiska är att det överhuvudtaget inte går att döda processen.

rotar lite i FFs tråd nu när den stoppade igen (kopierade detta inlägg till Notepad först). Dvs FF stannar men själva programmet fungerar/svarar. Laddar bara inte.

Stänger ned allt som går via MS verktyg ProcessExplorer. Kvar finns en DLL, ntdll.dll. Det är en av MS system filer, se bifogad bild. Något tillägg i IE som stör? Hur nu det skulle kunna ske? Samt IE fungerar även när FF har stannat.

Ed: ehh, filstorlek 0 byte? måste undersökas, nej i verkligheten 1,14 MB

 

Rootkitrevealer - kan inte köra i skrivbordsmiljön, bäst att köra via kommandorad och spara resultatet till csv-fil. Ignorera de fönster den tar fram. Sedan att tolka det den ger ifrån sig...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[bild bifogad 2008-07-21 10:36:43 av Monshi]

[inlägget ändrat 2008-07-21 10:38:19 av Monshi]

1066819_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rootkitrevealer - kan inte köra i skrivbordsmiljön, bäst att köra via kommandorad

Får samma programcrasch då jag kör via Kommandotolken (Kör som admin).

Antingen gör jag något fel eller så fungerar det inte med 64-bitars Vista.

Nu är det inte så att jag har något som stör, men alltid kul att testa något nytt som finns hos Microsoft.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag läste på MS hemsida att den inte fungerade under Vista, eller XP, 64. Kolla där. Bara sök och läs.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag läste på MS hemsida att den inte fungerade under Vista, eller XP, 64.

Senast i går ställdes frågan på Sysinternals forum och svaret var: Ingen support för 64-bitars Windows.

Den information borde de kunna lägga till på nerladdningssidan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag luskat reda på problemet med FF nu, ingen hängning av internet ännu ivartfall (ta i trä). Har inaktiverat Avast Webbskydd och lite annat, kvar bara standardskydd och epostskanning. Som sagt, hittills inga låsningar däremot en snäll krasch, dvs en hanterad. Precis som det ska vara.

 

men vi får se, nu ska jag posta en annan tråd angående denna dator, om processorfläkten för att se om den ska bete sig på detta viset...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...