Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsamma tangenter en gång i minuten


Mackey

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en bärbar Dell Inspiron 6400 med XP och Antivir och ZonAlarm installerat. Jag har virusskannat online med Trend Micro HouseCall och kört Ad Aware. Inget program hittar något konstigt.

 

Problemet är att cirka en gång per minut reagerar tangenterna långsamt. På bifogade bild från aktivitetshanteraren syns att CPU-aktiviteten minskar regelbundet. Det är när aktiviteten ökar igen som tangenterna blir långsamma.

 

Tacksam för hjälp.

/Mackey

 

[bild bifogad 2008-07-16 00:38:19 av Mackey]

[inlägget ändrat 2008-07-16 00:52:44 av Mackey]

1065706_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det på Processer-fliken se vilken process det är som sätter igång när datorn reagerar långsamt på tangentnedtryckningarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se att det är någon process som lägger beslag på resurserna.

 

Det går inte att se någon skillnad varken på CPU användning eller minnesanvändning i Aktivitetshanteraren. Även Aktivitetshanteraren verkar bli långsam så den ändrar sig inte.

 

Om jag har Word igång och håller ner en tangent händer följande i Aktivitetshanteraren;

 

- Först blir tangenterna långsamma, men CPU användningen för Word ligger kvar på ca 30 %.

 

- Sedan blir tangenterna normala igen och då visar Aktivitetshanteraren att Words CPU användning går ner till ca 5 % ungefär lika länge som tangenterna var långsamma (ca 5 sek).

 

- Ingen process får ökad CPU användning före, under eller efter att tangenterna är långsamma.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag saknar hjalp och svar pa den har fragen.

 

Ska jag flytta fragan till nagor annat forum?

 

Halsn.

Marc

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag flytta fragan till nagor annat forum?
Nej, det är det mest lämpliga forumet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har själv - genom att bocka av program i Autostarten i Systemkonfigurationen kommit fram till att det är ett program som heter PCMService.exe som ställer till det. Det är tydligen ett program som Dell har i sina datorer, men jag vet inte vad det gör.

 

Ska/bör jag låta bli att starta programmet?

Kan jag på något vis få det att funka på ett bra sätt, vad det nu gör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara en del av programmet Power Cinema. Är det något du använder?

http://www.bleepingcomputer.com/startups/PCMService.exe-4001.html

Läs bara tryck inte på länkarna på den sidan.

 

Låt raden vara avbockad i Autostarten så ser du om du får något problem. Om det skulle visa sig att det är något som behövs för att Power Cinema ska kunna köra så kan du ju alltid starta programmet själv först innan du startar Power Cinema.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...