Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LCD-skydd


Poker

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja skydda min GPS mot repor som har en 4.3 tums skärm

i mått är det 97x56 mm.

 

nån som vet var man kan köpa dessa LCD-skydd?

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta funkade på min GPS från Navigon - ta en OH-film eller en tunn plastmapp. Klipp ut en bit aningen större än skärmen på din GPS. Placera plastbiten, ditt nya skydd, i den glipa som alltför ofta finns mellan skärmen och enheten.

 

Fungerar riktigt bra, kostar i princip inget.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra ide. kanske en "plast film som man fick på böcker i skolan"

 

OH-film kanske fungerar men jag tror att det kanske kommer in skit och annat under filmen som "flyter" på skärmen.

Dock skall jag prova detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, om man stoppar in en tunn, men styv, plastfilm som jag beskrivit så ligger den relativt tätt mot skärmen och skräp större än hårstrån göre sig icke besvär bakom denna. Inte en chans att de tar sig dit. Och ärligt, det är väl så "kommersiella" skydd fungerar även de? Eller?

 

Plastfilm som man kan ha runt böcker är nog för mjuk för ändamålet, den ska vara lite styv för att inte ramla loss. CD-skivor får man ibland i enkla plastfickor, kanske sådan plast duger. På min GPS har jag plastbit från en plastficka/dokumentficka som tillsynes inte är helt klar men när den ligger mot skärmen är den det.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tack!

 

Genialt! :thumbsup:

 

Slut med att springa omkring med manickerna nedstoppade i gamla strump0r o.dyl.

 

(egentligen bara ett test-inlägg, eftersom jag reggade mig alldeles nyss)

 

[inlägget ändrat 2008-09-19 17:20:38 av Svante08]

[inlägget ändrat 2008-09-19 17:21:05 av Svante08]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...