Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

grafikorts renderare i cs.1.6 - d3d, openGL eller software?


Gurre G

Rekommendera Poster

Hej, jag har varit iväg och köppt mig ett nytt grafikkort (geforce 8600gt) till min ganska så gammal dator (1,8ghz, 1024MB ram).

 

Jag vet inte vilken renderare jag ska välja för att få en så bra prestanda som möjligt, vilken renderare ska jag andvända i cs 1.6? d3d, openGL eller software ?

Med tanke på min välldigt slöa processor så vill jag andvända kortet så mycket som möjligt utan att pelasta processorn mer än nödvändigt, kan någon reda ut vad som är bäst för mig?

 

 

fps'en ligger på strax under 100 när jag inte har "bootar" aktiverat medan den sjunker till en ca 80 med 20 "boot'ar" aktiverat, sänks sedan till en ca 60 i närstrider med mycket "aktion" - normalt?

 

 

 

 

 

Tråden flyttad till Grafikkort.

//gästen - Moderator för Datorspel

 

[inlägget ändrat 2008-06-18 19:35:59 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...