Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Poäng ooops


Monshi

Rekommendera Poster

Att se vem som gett en poäng, det är svårt. Jag får en ooops. Skulle gissa att ex.v. Cecilia även får det. :)

 

Tror problemet ligger i att Eforum tar fram alla poäng man någonsin fått vilket då tar en liten stund. Nu en alltför lång stund och en Britney ges istället som svar.

 

Har sagt det förr - dela upp poänghistoriken i delar! Säg, 100 senaste poäng räcker gott för de flesta. Enbart 20 säkert även det. Eller ge oss valet att se senaste x antal eller senaste månadens/årets/alla poäng.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2008-06-17 09:46:35 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att se vem som gett en poäng, det är svårt. Jag får en ooops. Skulle gissa att ex.v. Cecilia även får det. :)
Stämmer bra, det var länge sedan jag kunde se varifrån mina poäng kommer.

Det blir timeout så anledningen är säkert den som du skriver.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag får ooops var och varannan gång. Anledningen torde väl vara de gamla vanliga prestandaproblemen? Det är mer regel än undantag att det kan ta 30-40 sekunder från det att man klickar en länk inne i Eforum tills sidan poppar fram. Jag tyckte det var nåt prat tidigare att servern skulle få processoruppgradering? Var knappast tillräckligt i så fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mer regel än undantag att det kan ta 30-40 sekunder från det att man klickar en länk inne i Eforum tills sidan poppar fram.

Instämmer inte, tycker Eforum flyter på ganska bra med en del undantag. Men jag kanske är van...

 

Fast visst, snabbare webbsidor/forum finns det.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer inte, tycker Eforum flyter på ganska bra med en del undantag

Jag har klockat tiden det tar. Nu menar jag inte att det är så precis hela tiden men inträffar ändå alldeles för många gånger om dagen. Men det kan också ligga nånting i det att mitt tålamod för Eforumstrul börjat ta slut och därmed toleransen för detta varmed problemen upplevs som större än de egentligen är.

 

Men hursomhelst så när en sida faktiskt tar över en halv minut att ladda ökar ju inte precis lusten att vara här...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter serveruppgraderingen, som var klar den 12e, så tycker jag inte att det har varit vanligt med 30-40 sekunder för att få fram en tråd.

 

Fick nyss en fråga om serveruppgraderingen märktes från IT-avdelningen via Pontus och svarade att jag inte tyckte det var lika långa tider längre, men fortfarande långa. För mig så är det nu nog snarare 5-10 sekunder för att få fram en tråd, längre om det är en mycket lång tråd. Men även det är ju tillräckligt för att de behöver jobba mer för att få forumet snabbare.

 

Själv så tänker jag inte så mycket på tiden eftersom när jag ser något intressant inlägg så klickar jag ut den i en ny flik och så fortsätter jag gå igenom Senaste inläggen och först efter en stund så börjar jag titta på flikarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta besked från IT-avdelningen:

Jag fick igång den sista servern idag för bara någon timme sedan, ... Jag tror det är rätt tunga databas-frågor ibland så jag tror någon måste se över koden för att öka upp prestandan.

 

Tillägg:

Tror inte segheten beror på trötta IIS-servrar utan mer på att databasen börjar bli stor. För en vecka sedan gick IIS-servrarna på 100% CPU och det hjälper ju förstås inte till, idag vid lunch fick vi ordning på det.

 

[inlägget ändrat 2008-06-17 14:26:50 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig så är det nu nog snarare 5-10 sekunder för att få fram en tråd, längre om det är en mycket lång tråd.

Jag var på dåligt humör tidigare idag och lite mera negativ, dock stämmer många gånger 30-40 även om 5-10 sekunder precis som för dig ändå har varit vanligare. Detta har egentligen dock inte varit något problem för mig eftersom jag brukat göra som du – ladda in flikar och under tiden kanske läsa lite nyheter på IDG.

 

Ofta har reaktionerna då man försökt ladda länkar på Eforum de senaste dagarna istället varit kvickare än förut, men som sagt var jag på dåligt humör... ;-)

 

Fick detta besked från IT-avdelningen:

Tillägg:

Tackar för upplysningarna och hoppas att jag inte varit till besvär! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för upplysningarna och hoppas att jag inte varit till besvär!
Naturligtvis inte! :thumbsup:

 

För att Eforum ska kunna fortleva så är det viktigt att forumet fungerar bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så tänker jag inte så mycket på tiden eftersom när jag ser något intressant inlägg så klickar jag ut den i en ny flik och så fortsätter jag gå igenom Senaste inläggen och först efter en stund så börjar jag titta på flikarna.

 

Precis så gör jag med, ofta jag har uppåt 15 flikar uppe hela tiden, enklare och uppdatera en flik på detta sätt, går fortare också upplever jag.

 

Men i stora drag, tycker jag att forumet går något fortare att uppdatera än tidigare, men jag har också lite högre toleransförmåga, väntar gärna 5 sek extra om behovet finns.

 

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Tänkte precis starta en egen tråd kring detta, men hittade denna. Jag säger som Monshi (och jag har även tagit upp denna fråga med samma förslag flera gånger förr) - Visa bara den 100 senaste poängen samt en länk till samtliga poäng.

Det är ju väldigt trist när man inte kan tacka för den poäng man får.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Please please JoGi, kan du inte prioritera detta enkelt fixade problem?

Det är ju bara att slänga in en TOP 100 i queryn. Jag tycker det är viktigare i nuläget att kunna se de sista givna poängen än att lista en fullständigt historik som vi med många poäng inte kan se överhuvudtaget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johannes IDG

Fixad till att den endast listar 50 senaste poängen... Lösningen som räknar och listar poängen med är inte vidare effektiv och ingen enkel sak att skriva om.

 

Ska inte göra något mera på eforum då jag lämnar över det till en annan utvecklare. Detta blev en liten bonus. :)

 

~JoGi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man vill samtidigt ha möjligheten att se alla ens poäng...

 

även om detta duger för stunden.

 

 

Ed:

Jogi - ska du redan bort från Eforum? Din tid här blev inte så lång? Är vi så jobbiga/tråkiga att du redan flyr fältet?

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2008-06-23 15:40:52 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...]ingen enkel sak att skriva om.
Om/när det görs så vore det fiffigt att direkt "paginera" på samma sätt som inläggshistoriken...

 

Ska inte göra något mera på eforum då jag lämnar över det till en annan utvecklare.
Jasså, redan? Nåja, tack för den här tiden då!

Hoppas nu bara att din ersättare kommer på plats snabbare än den tid det tog från Erik lämnade och du sattes in...

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Detta blev en liten bonus.

En MYCKET välkommen bonus!!! Tack så jättemycket för det och tack för din tid här! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...