Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bindningstid på abonemang


.M

Rekommendera Poster

Jag upplever att företag som säljer olika typer av abonemang (internetanslutning) och har bindningstid på sina tjänster, inte riktigt tror på sin produkt. Det är nästan som att dom säger, vi måste låsa in dig här i arton månader. För vi vet att du kommer inte vara nöjd som kund och lämna oss annars.

 

Jag väljer hellre ett företag som inte har bindningstid. Känns som att dom säger, vi vet att du kommer bli nöjd och behöver inte låsa in dig för att du ska stanna som kund hos oss.

 

Är jag ensam om att tycka så här? Och förstår företagen hur kunderna upplever bindningstider??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bindningstid kan ju användas för att t ex ge ett lägre pris it utbyte mot att du lovar vara kuind under en viss tid. Det kan användas för att "betala av" saker som modem, telefoner m m.

 

Jag tror inte det har så mycket att göra med tillförlitligheten.

 

Men visst, givet att allt annat är lika så völjer jag också en variant utan bindningstid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det handlar inte om att företagen inte tror på sin produkt. Det är kunderna de inte litar på. På många områden är stor konkurrens och ett sätt att behålla en kund, är att binda dem hos sig.

 

För vi vet att du kommer inte vara nöjd som kund och lämna oss annars.

 

Det kan man ju göra ändå? Det är ju bara att hävda att dom inte fullgjort sin del av avtalet och då anses avtalet brutet. Jag har gjort så några gånger och det funkar bra.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att långa uppsägningstider är ett större problem. Dessutom är det nästan omöjligt att få en säljare att berätta om det.

hur lång är uppsägningstid?

nej det är ingen bindningstid.

ja, men jag vill veta uppsägningstiden

nej då, det är ingen bindningstid.

Bahh.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...