Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Glocalnet nytt namn Kloaknet som speglar deras låga nivå?


zozo666

Rekommendera Poster

Bytte från Bredbandsbolaget 2 MB till Kloaknet 24 MB (kommer detta nånsin att ske???) Dom skulle leverera 30/4 i år men blev försenade (skyller på sina underlev). För 3 dagar sen kopplar dom in bredbandet INNAN dom skickat mig modemet x-( som är försenat pga underlev igen. Detta betyder att jag inget bredband har alls. Kloakråttorna på deras "kund"support säger att dessa två ingrepp sker oberoende av varann och att det bara är för mig att "gilla läget". En spydig kvinna i telefon förklarade vidare att dom aldrig kommer att ersätta mig för ev förlorad arbetsinkomst (försörjer mig som IT konsult, jobbar hemifrån till 99%) Kanon säger jag och varnar samtliga för detta crap-company.

 

x-( x-( x-( ... INF

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger till "Halebop" på listan över kloakråttor företag.

 

Av någon anledning så bryts samtalen konstant. Man måste sitta och ringa upp flera ggr. Kan det vara medvetet från Halebop´s sida för att de kom på att deras affärsidé (gratis inom Halebop) inte riktigt höll....ett stort rungande JAAAAAAAAAAA!

 

Har snackat med säkert 20 pers denna vecka som har SAMMA problem. Pågått en längre tid. Håll er borta från Halebop.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En spydig kvinna i telefon förklarade vidare att dom aldrig kommer att ersätta mig för ev förlorad arbetsinkomst (försörjer mig som IT konsult, jobbar hemifrån till 99%)
Har du inte funderat över att ta ett företagsabonnemang i stället då? Då är det ju andra villkor än för privatabonnemangen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

När jag bytade internetleverantör så fixade jag själv uppsägningen av det abonnemanget jag hade då när jag säkert visste att det nya fungerade. På så sätt slapp jag struligheter samtidigt.

 

Idag kan man ju låta internetleverantören som man går över till säga upp det nuvarande. Risken finns då att man står som du utan abonnemang om något skulle strula till det.

 

Vet inte om det fanns för din del när du nu bytade?

...om du då lät Glocalnet alias Kloaknet säga upp det andra abonnemanget för dig.

 

Känner du för att dra det vidare kan du höra med KO vad dom säger. I så fall får dom sig kanske en tankeställare på Kloaknet. Privatpersoner väntar dom säger kanske inte att dom drar saker vidare. Då kan dom vara lite hur dom vill mot folk.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Gloclanet och Bredbandsbolaget ägs av Telenor numera.

En firma som jag lessnade på som internetleverantör för 10 år sedan när de talade om att jag använde fel webbläsare.

 

Och grannar med Bredbandsbolaget ADSL ska byta.

Telenor och Glocalnet är lågt riktigt lågt.

 

http://www.cint.se

http://www.cint.se/sweden/asp20/Leaf.asp?id=99916

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du för att dra det vidare kan du höra med KO vad dom säger. I så fall får dom sig kanske en tankeställare på Kloaknet.
Det är ju det att Glocalnet inte garanterar någon viss upptid utan i avtalet skriver sådant att fel ska åtgärdas inom skälig tid efter felanmälan och skälig tid beräknas utifrån att Glocalnet behöver kontakta underleverantörer för felavhjälpning, samt att skadestånd omfattar bara direkta skador och inga indirekta skador (t ex uteblivien vinst och inträffad förlust). http://www.glocalnet.se/ws/sales/adsl/villkor.jsp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt värre!

 

Om abonnemanget är tillåtet att använda för kommersiell verksamhet går det väl alltid att stämma dem? Eller skickar man bara en faktura?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant låter det lite illa skött av dem men samtidigt ska sägas att allt är tyvärr inte saker de kan kontrollera. Att koppla in innan de skickat ett modem är rent utsagt klantigt, eller snarare det att de är så sega med att skicka modemet. men å andra sidan, har du ett ADSL modem redan så fungerar det även med Glocalnet. Bara att stänga av modemets eventuella autenticering (om den nu fallerar) och aktivera den via Windows klient. Alla leverantörer kör, av vad jag vet, med samma teknik.

 

En spydig kvinna i telefon förklarade vidare att dom aldrig kommer att ersätta mig för ev förlorad arbetsinkomst (försörjer mig som IT konsult, jobbar hemifrån till 99%)

Där har hon HELT rätt. Det är ett privatabb du köpt. Vill du ha garanterad upptid och direkt ersättning vid avbrott får du skaffa dig ett dyrare företagsabbonemang.

 

Mina erfarenheter av Gloclanet är bra

1: De gav mig webbutrymme och epost innan flytt från Telia för ett antal år sedan.

2: I princip aldrig avbrott på deras tjänst.

3: Kommer fram snabbt i kundtjänst när jag haft frågor.

4: Svarat sanningsenligt, tror jag, när frågat om ex.v. kvalitén på deras IP-telefoni.

5: Okej, bara 2 Mbit/s abb så några problem att leverera vad jag beställt har de inte.

6: Billiga (199 kr/månad är helt okej)

 

Minus

- Deras säkerhetspaket sänkte min dator (sök min historik)

- Deras epost är seg, långsam. Kan ta timmar för brev att komma fram ibland.

 

På posten ligger nu och väntar det nya modem som jag behöver för att koppla in IP-telefoni, levererat dit cirka tio dagar efter lagd order, fem dagar innan inkopplande.

Och ja, de gav mig en samtalspott på 300 kr eftersom Telia har en viss uppsägningstid. Ersättning för kostnaden för Telia-abbet medan det är dubbelt med IP-telefonin.

 

Okej, det blev mycket. Kortfattat, jag har inte haft några direkta problem.

 

Nej, jag jobbar inte där, har aldrig, har ingen relation med någon som jobbar där. Är bara en vanlig kund.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2008-06-11 19:46:21 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara en sak.

 

Och det är att om Telia är tillgänglig som bredbandsleverantör så välj Telia.

 

Det fungerar och gör det inte det någon enstaka gång så fungerar kundtjänsten på ett proffsigt sätt. Skulle aldrig för mitt liv välja någon annan leverantör för att spara några kronor varje månad. Det är inte värt risken.

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...