Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

lada upp hemsidan


hammo35

Rekommendera Poster

Hej.

jag har skapat en hemsida www.bojanawa.com Jag har ladat upp sidan med hjälp av frontpage2003 och den har gått hur bra som hälst för min del och kunnat uppdatera när som hälst.

Men jag har formaterat datorn och instalerat om det program som jag hade inann. problemet är att när jag ladar upp sidan/publicerar sidan visar frontpage att den ladar och skickar upp sidan och den gör det men när jag går till sidan från internet så har den inte uppdaterats alls. det står unchanged efter sidorna som skulle ladas upp. vad kan det vara för fel eller jag gör fel? jag slår inn namn och lösen och den vissar att det gör sitt jobb men icke.

hemsidan är tyvärr än så länge på mitt språk farsi och kurdi.

mvh Hamidi

 

[inlägget ändrat 2008-06-05 12:30:42 av hammo35]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kan jag inte FrontPage eftersom jag aldrig använder det.

 

Men kan du inte ladda upp filerna manuellt med ett ftp program istället för att förlita dig på skräpprogram som frontpage?

 

Sidor man skapar med frontpage funkar oftast bara i IE också.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan du inte ladda upp filerna manuellt med ett ftp program istället för att förlita dig på skräpprogram som frontpage?

Varför tycker du att Frontpage är ett "skräpprogram"?

Har använt detta program själv tidigare under flera år, ett bra program även för nybörjare, men är man lite mer "proffs" så kanske man vill ha något annat.

Jag började i och för sig med att lära mig koda manuellt i början, eftersom jag då inte hade råd med detta program.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frontpage är ett skräpprogram för att det infogar kod som bara är IE vänlig. Sidor du gör i Frontpage ses bäst av IE webbläsare.

 

Ja, jag använde det också för många år sedan. Men insåg att jag verkligen inte lärde mig det man bör börja lära sig. Det vill säga grunderna i HTML och hur upp och nedladdning av sidor fungerar.

 

Jag har haft webbutvecklings kurser och vi har ALLTID börjat med notepad som editor. Just för att eleverna ska lära sig det mest fundamentala. När de kan det kan de om de vill gå över till editorer som gör saker och ting lättare. Men frontpage har jag aldrig rekommenderat. Vill man ha en WYSIWYG så är väll dreamweaver bättre.

 

Hursomhelst så börjar man med WYSIWYG så lär du dig ett program inte hur man gör kodar.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2008-06-06 22:51:18 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man ha en WYSIWYG så är väll dreamweaver bättre.

Visst är den bättre, men ligger också på en nivå högre än Frontpage.

 

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är den bättre, men ligger också på en nivå högre än Frontpage.

 

Absolut. Men bäst av allt är att lära sig HTML från grunden. Finns massvis med bra guider på nätet.

 

Speciellt då HTML inte alls är svårt. Tar bara ett par dagar att bemästra.

 

Ursäkta vi spårade ur lite "hammo35". Du hade en väldigt specifik fråga. Tyvärr kan jag inte svara på den.

 

Men jag råder dig att kolla in exempelvis "Annica Tigers HTML guide":

http://www.atiger.pp.se/sida.html

 

Tar inte många dagar innan du lär dig HTML...verkligen värt det istället för att sitta och fippla i Frontpage som ändå genererar fel webbsidor.

 

Min tes är:

Om du ändå ska lägga tid på "hemsidebyggande" så lägg tiden på att lära dig rätt från början.

 

Frontpage är fel väg att gå...enligt mig. Förmodligen kommer du att stöta på något problem som kommer vara svåra att fixa om du inte kan grundläggande HTML.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er.

Det var inte meningen att dra i gång nån diskotion om den är si eller så.

Jag behöver hjälp att ladaupp min hemsida. skit eller guld så görde det mitt jobb och var nöjd med det.

så kavla upp armarna och hjälp mig att komma i gång.

du Mindsleep verkar vara lärare kan inte ni läga upp nån anvisning om hur man ska göra hemsida och lada upp det?

men inga historia som bökerna som är skrivna för just frontpage 2003 och man fattar inte ett dog av det. rakt på sak menar jag.

tack för era svar hittils.

tack mindsleep för rekomendationerna.

Hamidi

 

[inlägget ändrat 2008-06-07 01:53:21 av hammo35]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hamidi!

 

Nej, jag e inte lärare...hade bara en del kurser som extraknäck med att lära lite folk om hur man skapar grundläggande sidor.

 

Jag har använt Frontpage förut men minns tyvärr inget om programmet.

 

Men kolla in den länk som jag gav dig i mitt föregående inlägg. Lovar...du lär dig HTML på bara 1-2 dagar. Det är inte alls svårt.

 

Värt att kolla in. Sedan har du UTMÄRKTA w3schools:

http://www.w3schools.com/html/default.asp

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovar...du lär dig HTML på bara 1-2 dagar. Det är inte alls svårt.

Hur kan du LOVA att man lär sig skriva html-kod på bara ett par dagar, det är rätt kaxigt...Visst, att koda lite vanlig text och så rakt upp och ner på en rak sida, det klarar nog nästan vem som helst "med lite hjälp", men sedan när du ska ha in olika frames, bilder och annat, kanske lite script, då gäller det att veta vad man pysslar med, betydligt svårare, att då koda manuellt, då måste du kunna detta, då är t.ex Frontpage ganska bra till och med för nybörjare.

Sen att det kan bli problem med att visa det rätt i olika webbläsare, det är en annan sak, och då krävs det oftast mycket mer vana, oavsett vilken typ av webbeditor som använts.

 

Nu vill ju hammo35 ha hjälp med att bl.a få sin hemsida ut på nätet, kan du något fortfarande, så försök och hjälp till nu då, istället för att snacka bara?

Annars tycker jag att du kan lägga ner.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill ju hammo35 ha hjälp med att bl.a få sin hemsida ut på nätet, kan du något fortfarande, så försök och hjälp till nu då, istället för att snacka bara?

Annars tycker jag att du kan lägga ner.

 

Va snackar du om? Det är ju du som startade hela denna diskussion om frontpage. Det är ju du som ska lägga ned.

 

Du behöver väll inte ta allt så bokstavligt....eller? Jag "lovade"....då menade jag inte bokstavligt.

 

Du har ju själv inte kommit med något konstruktivt förutom att gnälla på mig för att jag TYCKER att Frontpage är skräp och att det är bättre att lära sig knacka lite kod i notepad.

 

Förstår liksom inte poängen med att vara så otrevlig...har jag gjort dig något?

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

[inlägget ändrat 2008-06-07 17:15:30 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va snackar du om? Det är ju du som startade hela denna diskussion om frontpage.

 

Igår kl 00:48...

Tyvärr kan jag inte FrontPage eftersom jag aldrig använder det.

 

Men kan du inte ladda upp filerna manuellt med ett ftp program istället för att förlita dig på skräpprogram som frontpage?

Redan här tycker du att Fronpage är skräp.

 

 

Sidor man skapar med frontpage funkar oftast bara i IE också.

Håller inte med helt, kan du Fronpage så behövs det lite extra finputs ibland bara, så fungerar det även i FF och även i Opera.

 

Lovar...du lär dig HTML på bara 1-2 dagar. Det är inte alls svårt.

Om du inte menar att man lätt lär sig html kodning på ett par dagar, skriv då inte att du LOVAR detta, blir vilseledande för en som inte kan något alls.

Tycker inte det kallas för bokstavligt, ett konstaterande.

 

Du har ju själv inte kommit med något konstruktivt förutom att gnälla på mig för att jag TYCKER att Frontpage är skräp och att det är bättre att lära sig knacka lite kod i notepad.

Har inte haft för avsikt att ge några råd, men tyckte bara att du inte borde totalsåga Frontpage, eftersom det faktiskt fungerar bra både för nybörjare som kan lite, men även för vana kodare.

 

Förstår liksom inte poängen med att vara så otrevlig...har jag gjort dig något?

Nej naturligtvis inte, att du sedan tar det så personligt, kan jag bara beklaga.

Har inget agg emot dig heller :thumbsup: , tycker bara att du är orättvis mot ett bra editorprogram.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

vill tacka er och med den diskotionen.

jag har hittat felet och det är klart nu har jag ladat sidan jag har börjat med svenskan oxå.

www.bojanawa.com tack hej på er.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bra att du har hittat felet, vad var det för fel du hade fått?

 

Lycka till med din hemsida :thumbsup:

 

 

 

// gästen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

det var så att ftp.bojanawa.com log eftervarandra så här

ftp.bojanawa.com/ftp.bojanawa.com

jag tog bort den sista biten och den kom igång.

 

men vet nogon av er hur jag ska fixa en besöksräknare och gästbok till min hemsida? utan reklam och krav.

 

tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det var ett så enkelt fel, så bra att du själv hittade felet, och ville tala om vad det var för fel, det får du poäng för :thumbsup:

 

en vet nogon av er hur jag ska fixa en besöksräknare och gästbok till min hemsida? utan reklam och krav.

Finns många sajter som kan hjälpa till med detta, här är några som du kanske kan hitta något ifrån som passar, annars är det enkelt att googla lite så finns det olika sidor att titta på.

 

http://www.gratissidan.se/gratis/webbutveckling.asp

http://www.utvecklarna.se/

http://www.gratissajten.se/webbtjanster.htm

 

 

 

// gästen

 

[inlägget ändrat 2008-06-08 09:31:23 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Plockar upp denna tråd.

 

Har liknande bekymmer. har från början använt smart FTP för att ladda up sidorna och det fungerade för det mesta, men ibland gick programmet inte att starta. det blev värre, tillslut startade det inte alls, provade att installera om programmet utan resultat. provade ett annat program som jag inte kommer ihåg vad det hette men där sade programmet att sidan laddades upp och filen ändrades på servern som den skulle, men inget händer när jag kollar på nätet. Har nu bytt program igen till Core men samma sak där. alla inställningar ser ut att vara korrekta, har inte kunnat uppdatera sidan på fyra månader nu:thumbsdown:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog underlätta om du startade en egen tråd med ditt problem, finns risk annars att ditt problem kan bli ihop blandat med innehållet i denna tråd, även om du tycker att ditt problem passar in här :thumbsup:

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla.

jag har löst denna problem enligt ovan så denna är stängt och kan lämnas.

tack för era stöd och att använt den dyrbara tden för att hjälpa mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra att du har hittat en lösning på ditt problem, vad var lösningen, ifall någon annan råkar ut för samma fel?

 

så denna är stängt och kan lämnas

Tråden blir inte stängd bara för att felet är åtgärdat, utan det går fortfarande framöver att kommentera, och lägga in flera inlägg om det skulle behövas.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

det var så att ftp.bojanawa.com log eftervarandra så här

ftp.bojanawa.com/ftp.bojanawa.com

jag tog bort den sista biten och den kom igång.

 

men vet nogon av er hur jag ska fixa en besöksräknare och gästbok till min hemsida? utan reklam och krav

vällja FTP i Frontpage2003 för att lada upp sidan sedan skriver du in din hemsida i dn Första alternativet som står http://din hemsida sedan klick ok och i nästa ruta skriver du ex.p bojanawa.com och lösnordet sedan klart. lycka till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var så att ftp.bojanawa.com log eftervarandra så här

ftp.bojanawa.com/ftp.bojanawa.com

jag tog bort den sista biten och den kom igång.

Så enkelt var det, även om det naturligtvis kan vara enkelt att missa :)

 

Har du försökt att googla på din fråga?

 

Några länkar i alla fall

 

http://www.utvecklarna.se/

http://www.holmsund.org/

http://www.friaprylar.se/F%C3%B6r_din_hemsida/

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...