Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälper fogden buset?


€inri

Rekommendera Poster

Någon har laddat ner ett antal amerikanska filmer. Denne 'någon' har synbarligen angett mitt namn (?) och att fakturan ska skickas till mig.

Allra underligast i historien är att brevet som kom i dag, kom direkt från Kronofogden (Visby).

Via ett delgivningsförfarande - som jag bara inte trodde kunde användes mot oförvitliga, hederliga medborgare, ombads jag helt sonika betala 1.858 kronor.

 

Aldrig har jag tidigare fått brev från Kronofogden! Aldrig har jag haft någon som helst kontakt, vare sig telefoniskt eller elektroniskt, t.ex. via epost eller på något annat sätt med den föregivne leverantören; (ett dot com företag).

Hur kan det komma sig att Kronofogden på detta sätt kan ägna sig åt att trakassera vanligt folk? Går man helt enkelt bedragarnas ärende?

[Givetvis polisanmäldes historien omedelbart]

 

 

med vänliga hälsningar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Du har väl kontaktat kronofogden också?

De är vana vid sådant här och när jag bestred den tilläggsfaktura det gällde för försenad betalning så var saken klar vad jag minns.

(jag hade kvitto / utdrag från postgirot på att jag betalat pengarna i tid)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl kontaktat kronofogden också?

 

jo, jag ringde dem först. ingen lång väntetid. de tyckte att en PoLISANMÄLAN lät vettigt att göra.

men JAG MÅSTE SKRIVA BREV till dem (liksom förklara mig för Kronofogdemyndigheten

- varför någon helt omotiverat vill ha pengar av mig!!!)

 

Sedan så ringde jag ett AB på S:t Eriksgatan 117 i Stockholm. Detta AB stod nämligen som 'Sökande' dvs som jag uppfattar saken ombud eller företrädare för den som levererat filmerna. Där blev jag vänligt bemött och de ville ha kopia av min Polisanmälan. Sen skulle de besluta vad som skulle göras....

 

Sen ringde jag Polisen. En Marika tog emot anmälan - få se hur det blir när hon skrivit ut det.

Viktigast i den här historien är jag har aldrig någonsin varit i någon kontakt med det dot com företag som påstår att de har ett fakturakrav gentemot mig. Jag har givetvis icke fåttt faktura!!! Ändå kräver Kronofogden mig.

De filmer som jag ska betala vill jag inte ens skriva ut namnet på. Det är förmodligen någon som vill åt mig kanske hämnas något som jag inte vet - Hoppas Polisen gör en insats och sätter in honom på Tidaholmsanstalten ett par år..............

 

Till saken hör också att jag själv inte praktiserat nerladdning sedan år 2002 /Napster/ och att jag inte lånat ut datorn till någon i år.

 

med vänliga hälsningar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Du har inte lämnat ut uppgifter om dig själv på någon sida på nätet t ex Facebook och dyligt?

 

Vanligt att folk får sin identitet stulen på internet. Enklast är att scanna t ex Facebook och dyliga ställen på sådana uppgifter där folk blåögt lämnar ut både det ena och andra om sig själv.

 

T ex köpte hackare porrfilmer i någon tjejs namn när dom hackade Bilddagboken vill jag minnas. Hackarna kom över hennes identitet när dom hackade hennes Hotmailkonto bland annat. Så det är lätt att få sin identitet stulen på nätet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...