Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VIASAT VS CANALDIGITAL


-Kent-

Rekommendera Poster

Pust och suck.....

Ska flytta från villa till lägenhet och försökte då säga upp mina parabolabbonemang eftersom jag inte kan utnyttja parabolen på det nya stället, enklare sagt än gjort!

VIASAT´s svar: -NÄ

Ja men försökte jag!

-NÄ!!!!! svarade åter den fantastiskt trevliga mannen på kundtjänst!

Förklarade att jag och sambon pga sjukdom inte klarar att bo kvar i villa längre men det var tvärnit!

Inte första gången jag blivit behandlad som en rabies smittad fladdermus av VIASATS kundtjänst.

CanalDigitals svar:

-Jag ska kolla med mina överordnade så ska vi nog kunna lösa detta, sedan återkommer jag!

 

Gissa vilken kundtjänst JAG gillar bäst?

Har alltid blivit behandlad som en människa och som om jag vore en "viktig" kund hos CANALDIGITAL och det är precist tvärt om hos VIASAT!!

Det är uppbundet hos båda opperatörerna till 2009 men även om det inte lyckas med uppsägningen så är det ju mycket trevligt att killen på CANALDIGITAL åtmindstone tog sig tid att försöka lösa problemet!

Jag vet ju det att jag hädanefter ALDRIG kommer att förorda VIASAT för någon eller själv vara så korkad att jag tecknar ett nytt abbonemang hos dom. Nä om jag blir boende i framtiden någonstans där jag kan annvända parabol så kommer jag att leva i monogami och vara CANALDIGITAL trogen tills döden skiljer oss åt! (eller så länge som det inte är markbundet med lite mer utbud än 1 2 och 4 här i dom Härjedalska skogarna.

 

Så där, nu har jag fått spy av mig lite galla, skönt, kanske man orkar packa vidare då;)

///Kent

*Låt maskarna leva -Fiska med fluga!*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Du menar att det inte går att säga upp abonnemanget? Låter olagligt i mina öron, klart man måste kunna säga upp det! Fast du åker ju såkklart på att betala för det bindningstiden ut, men sen kan ju såklart operatören välja att vara trevlig, eller så kan dom följa avtalet bokstavligt och inte vika sig en mikrometer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, deras avtal är inte trevliga. Deras kundtjänster inte alltid så trevliga heller.

 

Sedan, förlåt mig, är det samma sak som om du bundit dig vid ett telefonabbonemang vid köp av en telefon. Dvs köper du en utrustning för subventionerat pris och skriver på ett kontrakt om att vara kund i 12/24 månader så har bolaget all rätt i världen, ja enligt vad som står i kontraktet, att hålla kvar dig denna tid. Tyvärr. En inte alltför ovanlig lösning vid denna situationen är att man erbjuds mot en avgift köpa sig fri. Vissa händelser tillåter givetvis att kontrakten bryts, du får lusläsa dem och se om du hittar något...

 

 

Dock - om du har, jag vet via Canal Digital i alla fall, ett "löpande" 12-månaders kontrakt utan koppling till en box så tillämpar de någon månads uppsägningstid även om de ej talar högt om det.

 

Hopp om bättring!

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...