Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddiskproblem


FredrikThorén

Rekommendera Poster

FredrikThorén

<P>Hej! Jag har haft en seagatehårddisk sen förut. Det var en 6.4G 5400rpm ide. Men det började bli problem med den. Den betedde sig på så vis att först klickade det till i den, och sen gick den ner i varv, allt låste sig, den härligt blå rutan kom fram och sa att det var diskskivningsfel. När man sedan kom tillbaka till windows var allt låst. Och inte förrän man rent slog till bruken så började disken varva upp igen och började "funka" igen. Jag klagade på seagate och skickade disken till nederländerna för att få en ny. Den nya som är en 6.5G 5400 rpm ide har nu börjat få samma problem!! Jag är så jävla less!! Vad kan det bero på? Kan det vara nåt med resten av hårdvaran? Det lustiga är att den har funkat bra i säkert ett drygt år nu. Jag har även en gammal fujitsu 3.5G och en CD plus en brännare så att det är fullt på ide-platserna. Om någon har något som helst tips så är jag mycket tacksam!! <br><br>MVH / Fredrik Thorén</P>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äldre modeller av Seagatehårddiskar är riktigt skräpiga.. slösade bort två medalistdiskar på Amigatiden som gjorde sin version av "click of death" efter ett par månader innan vi bytte modell... (det lät som en trädgren som långsamt knäcktes - jag vill lova att det var asläskigt).

 

Det är den enda teorin jag har... du har inte överklockat bussen i datorn antar jag?

 

/Weyland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikThorén

Tja det verkar onekligen som det är samma symptom, men dina grejer måste ju vara bra mycket äldre än min disk.. Jag tror att min köptes 98. Har hört att dom haft dåliga lager, vilket kunde orsaka sånt här. Jag har ju min dator i skrivbordsskåpet där det kan bli rätt varmt. Det lär ju inte vara nyttigt, men eftersom datorn inte har några svårigheter av den extra värme som blir (den hänger sig inte) så borde det vara ok tycker jag. Och jag har inte överklockat bussen. Jag har en P200MMX i ett moderkort som klarar just 200 MHz som mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...