Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera Comodo Firewall Pro


grer

Rekommendera Poster

Jag ville byta ut min gamla Sygate Firewall, som inte längre kan uppdateras. Först avinstallerade jag Sygate och F-Secure Antivirus. Därefter installerade jag Comodo Firewall Pro. Det gick inte bra och därför ville jag avinstallera den. Det gick inte heller bra. De flesta filer finns kvar och dessa filer går inte att ta bort! De är skrivskyddade och detta går inte heller att ta bort! Det går inte heller att om-installera Comodo 'över' den gamla...

 

Det är mycket som inte går. Vad göra? Känner någon igen problemet?

 

Dator: Dell Dimension 4700 med WinXPPro.

 

[inlägget ändrat 2008-05-01 11:15:01 av grer]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att försöka avinstallera i "Felsäkert läge"?

 

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man behöver inte uppdatera en brandvägg, däremot går det sedan flera år inte att uppgradera sygate då det inte kommer ut några nya versioner.

som du kanske vet så köpte symantec sygate och begravde därmed märket sygate

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det finns heller inte kvar i programlistan så det finns inget att avinstallera på vanligt sätt...

 

Däremot så gick skrivskyddet att ta bort i felsäkert läge - och därmed kunde filerna raderas. Tack för tipset, gästen!

[inlägget ändrat 2008-05-01 21:23:48 av grer]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, jag trodde det fanns motsvarande 'igenkänningsfiler' som för virusprogram...

 

- nehe, inte det, då har jag väl missförstått det (också).

[inlägget ändrat 2008-05-01 21:20:25 av grer]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom står det åtkomst nekad överallt. Även när jag försöker ta bort filerna i DOS-kommandotolken. Vad göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag redan nämnt i ett inlägg här ovan har jag lyckats få bort alla filer från comodo-installationen, men nu undrar jag: Är det någon idé att installera Comodo Firewall Pro och Comodo AntiVirus på denna XP-PC med märket Dell? Jag har en känsla av det blir problem igen...

 

Borde jag kanske installera Zone Alarm Firewall tillsammans med det redan beprövade Comodo AntiVirus?

 

Tacksam för tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodo Antivirus är ett dåligt antivirusprogram i de tester jag har sett.

Jag använder Comodo Firewall Pro på en Dell-dator utan problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Cecilia säger...

 

Ser inga problem med att kunna använda Commondo Firewall Pro på en Dell-dator, en Dell-dator är ju normalt en helt vanlig dator, precis som en HP eller någon annan märkesdator.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, jag försöker väl en gång till med Comodo Firewall Pro. Men vilket eller vilka virusprogram är värda att satsa på fortsättningsvis?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig nämna vad bland det första jag hörde från Dell support var när jag hade olika svårgenomskådliga problem med min Dell Dimension 4700:

Ja, men du har ju installerat flera främmande program som inte var med från början...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de gratis antivirusprogrammen så är det Antivir, Avast och AVG som fungerar bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är klart att Dell inte ger support på program som de inte har levererat och de kan ju inte veta vad som strular i datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Jag ska prova något av dom - kanske börja från vänster...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag begärde inte support på något främmande program utan på det system Dell levererat. - men ett 'aber' var ju att jag installerat flera program som inte fanns från början... Ja, det är sant - därför ville dom inte ta itu med saken det gällde.

 

Men - det är överspelat sedan länge. Jag nämnde det bara som ett kuriöst exempel på 'svar' från en support...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...