Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp!


zerkken

Rekommendera Poster

hejsan! haft denna problem nu i nästan 3 dagar men de är så här att, Vi har omformeterat datorn och installerat Grafik kortets drivrutin och nu är det dags för ljudkortet! och då satt jag in modekort CD som har drivrutinen för ljudkortet där så jag installerade men innan installationen klargjorts så stanna den till och så popade det upp en ruta där det stog installationen misslyckad, så jag ringde till data ställen och dom sa " det är kanske fel drivrutin " jag ba okej vilken ska jag ladda hem ? så sa han " du får lämna in den här "

 

det kan kosta 350:- för att bara felsöka sa han.

 

så låt mig spara mina 350kr och om ni kan hjälpa mig !

 

 

PS: det har kommit upp en ruta där de står " ny maskinvara hittats "

sen när jag installerar (det är ljudet) så står de så här:

 

Den här maskinvaran kan inte installeras

maskinvaran kunde inte installeras eftersom det inte gick att hitta den nödvändiga pogramvaran

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-05-01 10:25:34 av stefan91]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i enhetshanteraren och klicka på plustecknet vid Ljud-, video -och spelenheter, där ska du kunna se vad ditt ljudkort heter?

 

Annars kan du använda programmet Everest Home, som kan lista allt du har i datorn gällande hårdvara

 

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat hem pogramet nu och har kollat under:

Multimedia och där stog det, Windows ljud och PCI / PnP ljud och när jag klickara på dom finns de inget. vad ska jag göra nu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är egentligen fel forum, och eftersom du också gjort en exakt likadan tråd i detta forum

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1049690

 

Så fortsätter jag i den tråden...

 

Moderatorn för detta forum får åtgärda felet här.

 

 

 

// gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På everest home så står det, PCI / PnP ljud

men på ljudenheter så så står det inget sånt utan det står

 

Optiarc DVD RW AD-5170A

Audio Device on High Definition AudioB...

Ljud-CODEC

Äldre ljuddrivrutiner

Mediekontollenheter

Äldre videoinspelningsenheter

Video-CODEC

 

det är allt som står i Egenskaper för ljud och ljudenheter " Maskinvaran

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter formateringen av datorn så har du då installerat drivrutinerna för moderkortets chipset? Kolla upp vad det egentligen har för chipset och hämta sen drivarna från tillverkarens hemsida (Intel, Via, Nvidias eller vem det nu visar sig vara). cpu-z är ett smidigt litet program för det:

http://www.cpuid.com/cpuz.php

 

När chipsetdrivarna väl har blivit installerade/uppdaterade så hoppas jag att ljuddrivarna sen går att lägga in också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack de där hjälpte mig värkligen! jag är hemskt glad nu över att ha ljud!

 

:thumbsup: Tumme upp till RN :thumbsup:

 

 

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

hejsan RN!!

Du jag läste det dära om ljudkortet och jag har samma problem som han du hjälpte och när jag går in på hemsidan intel.com finns det ju en massa chipset software downloads som man kan ladda hem har du någon rekomendation??? tack i förhand // LaZZy!!

 

[inlägget ändrat 2008-06-11 18:00:47 av LaZZy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm det gick inteså bra det dära...:( jag laddade hem det och installerade det men det blir samma sak när jag ska installera drivisen....:S:(

 

[inlägget ändrat 2008-06-12 16:21:06 av LaZZy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Haha det var ungefär 1 år sen jag öppnade denna tråd och fick samma problem idag igen. så kom jag in och såg att jag la upp en tråd för länge sen med samma problem så fick jag hjälp igen av dig ! =) haha

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...