Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

winmail


Växthuset

Rekommendera Poster

Jag använder MS Outlook som epostprogram. Ganska ofta skickar jag bifogade filer. I bland säger de som får mailen att de inte kan läsa 'winmail'. Först var det bara någon med MAC som hade problemet men nu har jag hört även från en med PC. De kan alltså inte öppna t.ex. mina wordfiler (MS Word 2003). Ibland går det bättre om jag lägger till filen direkt i epostprogrammet istället för att i Word välja 'Skicka till epostmottagare som bifogad fil'. Ibland fungerar det om jag använder Outlook Express istället för Outlook. Men jag föredrar Outlook eftersom den har en så bra kalender.

 

Vad är det som händer?

Vad är WINMAIL?

 

 

/Växthuset

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är WINMAIL?

Winmail är Windows Mail i Vista som har ersatt Windows XPs Outlook Express. Men du har ju OE och dessutom använder du ju din MS Outlook, som tillhör ditt Office 2003.

 

Jag tror felet inte ska sökas hos dig utan hos dem som inte kan öppna dina bilagor. Säg åt dem att kolla inställningarna i sina epostprogram! Tillåts öppning av bilagor? (Även jag gillar Outlooks kalender.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall fråga mina vänner hur de har det med att tillåta bilagor. Tack!

 

Men för övrigt så har jag inte Vista utan Windows XP på den här datorn, så det är ju konstigt att de får meddelande om winmail om det skulle betyda Windows Mail!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreslår läsning av:
Eforum! ;)

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=357800#357838

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=814220#814322

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=664437#664461

osv...

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...