Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra fläkt placering i chassit?


Kemono

Rekommendera Poster

Hej

Datorn som jag bygger är väl i det närmaste klar, det jag skulle vilja fråga om är fläktar, ni som har byggt förr skulle mitt förslag funka??

 

Jag har ett gammalt Fujitsu/siemens chassi miditower som har ett fläkt-uttag fram nedtill och ett bak i mitten, båda är för 80 mm fläktar.

Fläkten fram suger idag in luft och fläkten bak blåser ut luft

Nu vill jag göra så att båda fläktarna evakuerar luft och det gör väl även nätaggregatet???, allstå suger ut luften från chassit.

 

Framtill i själva locket vill jag sätta en stor 200 mm fläkt (gjord för datorer) som då blåser rätt ner på moderkortet med cpu och grafikkort och allting.

Jag kommer att ordna så att strömmen går att koppla ur utifrån när jag måste in i datorn.

Det kommer förstås att låta en del, men är det en bra lösning för datorn???

är luftströmmen för stark??? eller kan det alstra statisk electricitet??

 

Datorn: MK: Asus M2N32 deluxe SLI, Athlon 64 X2 6000, nvidia 9600 GT 512 mb. corsair dominator 1 gb x 2, HD 250 GB samsung spinpoint, Nätagg: antec trio 650 w + en dvd brännare och en dvd/cd läsare

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl svara på mitt eget inlägg, först slänger man ur sig en fråga och sen söker man, när ska jag lära mig att göra tvärtom:)

 

Det finns ju färdiga chassin med stora sidofläktar, men vad som inte står nånstans ( har sökt) är om det ska blåsa ner i burken eller suga ut,

Jag gissar på det första.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju färdiga chassin med stora sidofläktar, men vad som inte står nånstans ( har sökt) är om det ska blåsa ner i burken eller suga ut,

Jag gissar på det första.

Ja en fläkt monterad i sidan gör nog bäst nytta om den suger in luft precis som en frontmonterad dito, så får nätagget och gärna nån extrafläkt blåsa ut luften igen där bak på datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...