Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oäkta Vista ?


Fiolen

Rekommendera Poster

Vad håller Windows på med ?

För ett halvt år sedan köpte jag en klar HP bärbar dator med Windows Vista Home Premium. Det har fungerat mycket bra.

I dag gick inte datorn igång utan en skylt kom upp som sa att jag inte hade ett äkta Windows Vista !!!! Jag fick tre val: Köpa nytt och därmed kunna dela till flera datorer, Skriva i en ny produktnyckel eller fråga HP.

Jag vill inte ha Vista på någon mer dator. Jag ville inte fråga HP. Så jag tog den produktnyckel jag hade på baksidan av datorn och skrev in.

Jag startade om ---- och än så länge fungerar allt.

Varför gör Windows så här?? Är det ett superfräckt försökt att få folk att köpa flera licencer eller....?

Har någon mer råkat ut för detta? Har någon i cyberrymden kunskaper om hur det ska åtgärdas om det dyker upp igen.

Hälsningar Fiolen

 

[inlägget ändrat 2008-04-03 22:07:32 av Fiolen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland så fnattar wga (windows geneuine advantage) ur och beter sig så där. Oftast räcker det med att knappa in sitt nummer ibland. Eller så ringer man till microsoft och berättar att dom gjort fel så löser dom problemet åt dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände en liknande grej igår med mitt Vista Buisniess som jag fick via HP genom Vista Express Upgrade. Det kom en uppdatering igår och datorn startade om efetr den så startade inte windows utan istället kom en ruta om att licensen hade ändrats otillåtet och måste verifieras om. Verifieringen misslyckades och man fick tips om några program man kunde avinstalelra men inte jag hade.

 

Startade om ett par gånger och sen fungerade allt igen. Riktigt skumt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...