Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anytime upgrade


Dzemo

Rekommendera Poster

Hejsan

Nu är det så att jag var så smart att jag tog bort återställningspartitionen från min dator för länge sedan när jag installerade XP och tog bort Vista. Jag installerade sedan Vista igen med Anytime upgrade skivan jag fick med datorn och använde min licens som står på datorchassiet.

 

Nu tänkte jag använda mig utav vlite och skapa en mindre installations-dvd men det jag undrar är, kommer det fungera med en Anytime upgrade skiva? Jag kunde INTE upgradera datorn till Vista från XP utan jag fick istället göra en ren-vista installationen så jag antar att alla filer som behövs finns på skivan.

 

Och min andra fråga är, är det lagligt att använda sig utav vLite?

 

Tackar för snabbt svar.

 

Med vänliga hälsningar

Dzemal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag använda mig utav vlite och skapa en mindre installations-dvd men det jag undrar är, kommer det fungera med en Anytime upgrade skiva?

Och min andra fråga är, är det lagligt att använda sig utav vLite?

Har du DVD-RW är det bara att testa utan att det kostar dig något.

Att använda vLite är inte olagligt. Det används för t.ex. att göra en slipstream, Windows med inbakat service pack. Detta är inte otillåtet då du äger rätten till en licens.

 

 

[inlägget ändrat 2008-03-30 17:59:33 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar maratonmannen :)

Dock så testade jag igår, och allting fungerade förutom att OS'et blev bara på engelska, Home Premium dessutom (har bara lincens till det) så det gick inte att installera languagepacks heller.

 

En konstigare sak är att om jag bootar datorn med anytime upgrade skivan så kan jag inte installera på svenska, så det jag gjorde var att jag körde in min xp (laglig licens från min bärbara dator) och så satte jag in skivan då när XP var startat och så valjde jag reninstallation därifrån, och whops så blev installationen och allt på svenska igen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...