Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Presentation


deprem

Rekommendera Poster

Hej

Letar efter ett program att göra presentationer. Det ska ha egenskapen att ändra bilder efter klockslag. Ex kl 11 ska visas bild1 och klockan 12 bild2 osv. jag blir mycket tacksam om någon svarar

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog några lösningar på detta men lite kompletterande info skulle vara bra:

Ska du bara ha detta på en egen dator eller vill du kunna göra bildspelet och skicka till någon annan som ska kunna köra det och då med ditt tidsintervall?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

presentationen ska köras på egen dator, ex dagens program ska visas och

aktuella aktiivitet visas under ett viss itd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som väl skulle vara allra enklast är väl att använda IrfanView, som är gratis, och där skapa bildspel som sparas som en körbar .exe

 

Antingen gör man ett bildspel med 3600 sekunders fördröjning mellan bilderna och startar den ex. 08:00

 

Eller så gör man ett bildspel som bara består av en bild per exe-fil och använder ett program som schemalägger händelser som består i att starta 0800.exe klockan 08:00, starta 0900.exe klockan 09:00 osv.

 

Finns många sådana program men jag är osäker på om dessa enkelt kan stänga 0800.exe och starta 0900.exe kl 09:00.

 

Jag använder AutoMate6 som klarar detta galant men det programmet är inte gratis...

 

Jag ska kolla lite mera på gratisvarianterna...

 

 

edit: behöver inte stänga exe, man behåller tiden 3600 sek så stängs bilden

nästa bild startar på startorder, kan vara säkrare alternativ än att ha en hel dag i en enda fil.

 

edit2:

Denna har jag med, fast en nyare

 

http://www.download.com/Kirby-Alarm/3000-2084_4-10250874.html?tag=lst-10

[inlägget ändrat 2008-03-25 20:08:12 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tack så mycket det var verkligen stor hjälp och löste mitt problem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...