Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD/DVD brännare felade med bränning men efter ominstallation funkar det?


Eerra

Rekommendera Poster

Har en dator som är HEM-PC, det gick inte att bränna DVD, blev bara sektorer som felade, och detta hända även i Linux som jag kör parallellt, Linux klagade om laser kalibrering eller något.

 

Ringde deras support och felanmälade DVD brännan det finns lite tid kvar innan garantin på 3 år tar slut för paketet, de föreslog ominstallation av drivrutin men hjälpte inte sedan föreslog de att jag skulle göra en recovery (Windows XP) av HD innehållet vilket jag gjorde men tänkte att det hjälper väl inte.

 

Men brännan började bränna utan fel i Windows XP och även i Linux, nu till min fråga til er som kan mycket, hur är detta möjligt eller är det bara tillfälligheter???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besvarar mitt eget inlägg, de får byta ut DVD-brännan för att jag antar att den är fel på den, för inte ska en ominstallation råda bot på det, det råkar bara vara tillfälligt att den bränner rätt, någon som har en annan uppfattning?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micael Karlsson

De problemen jag kan tänka mig är:

- Fel på brännarprogrammet

- Fel i brännarem

- Smutsig lins

 

Har själv problem med en Samsung-brännare som börjat bränna långsammare (dryg timme för att bränna i 16x mot tidigare kanske 20 min på 12x) så jag har testat att göra ret brännaren med en "linsrengörning" (CD med borste på undersidan). Återkommer med svar när jag testat att bränna en DVD!

 

 

Uppdatering: Det tar precis lika lång tid efter rengöringen (rengjorde två ggr), kanske måste byta brännare. :thumbsdown:

 

/Micael

 

If the facts don´t fit the theory, change the facts. Albert Einstein

 

[inlägget ändrat 2008-03-14 17:17:42 av Micael Karlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för svaret, de får byta min brännare, då har man i alla fall eliminerat alla fel. :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...