Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ska man byta?


andersson31

Rekommendera Poster

hej vilka program går inte köra på vista som funkar på xp? då menar ja ganska så stora program som t.ex. word, photoshop, excel hela officepaketet kanske? ja med flera? är det nån som kan detta bra eller finns de någon hemsida ja kan läsa på vad för program man inte kan köra?

 

mvh andersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så man kan alltså köpa Adobe för vista redan nu?

 

hmm ja vill oxå veta hur mycket ram minne man bör ha för vista eller har de någon betydelse om ja har bra processor`?? ja har bra prossesor (AMD Athion 64 3200+ 2.0GHZ Socket AM2, 512KB cache) , 1024 ram-minne är detta för dåligt för vista ska fungera korrekt och i princip laggfritt?

 

MVH andersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så man kan alltså köpa Adobe för vista redan nu?

Jag har inte Photoshop, det var bara min gissning.

Säkert någon annan som har koll på detta.

 

1024 ram-minne är detta för dåligt för vista ska fungera korrekt och i princip laggfritt?

Installerar du Vista och använder dess grafiska gränssnitt fullt ut, är risken stor att du kommer att bli besviken på Vista med 1024 RAM.

2 GB RAM och Vista blir trevligare att använda.

 

Men varför går du i bytestankar om du har ett fint fungerande XP?

 

 

[inlägget ändrat 2008-02-26 20:25:40 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dags för diskränsning å har tappat bort skivorna så måste köpa vista eller xp...

 

en fråga till. acrobate reader funkar eller funkar inte?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Version 8.1 av Reader stödjer Windows Vista"

 

Photoshop CS3: "Windows Vista™ Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise (certifierad för 32-bitarsversioner)"

 

Allt enligt Adobe

 

Googlar man lite på "vista cs2" visar det sig att det är vissa mindre problem, men det går.

[inlägget ändrat 2008-02-26 21:55:25 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste versionen av Adobe Reader fungerar utmärkt.

Samma sak gäller hela Adobe CS3-paketet (inkl. Photoshop).

Generellt så är stödet bland mainstreamapplikationer (dvs. de vanligast förekommande för normalanvändning) gott.

Det är väldigt få program som i dagsläget, i sin senaste version eller uppdatering, inte fungerar. Oftast finns det då info på nätet om små förändringar/tweaks man kan göra för att få även strulande program att fungera.

 

Det är alltså svårt att ange alla program som fungerar (bra) på Vista eftersom det är så många. Är det några speciella program som du undrar över?

 

Du kan även köra Windows Vista Upgrade Advisor för att kolla om nuvarande hårdvara och installerade program är kompatibla med Vista. Se:

http://support.microsoft.com/kb/931359

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

[inlägget ändrat 2008-02-27 01:19:18 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tror ja fått veta det mesta. men jag undrar ifall NI vet några program som inte fungerar alls. alltså itne fungerar dåligt utan inte alls.

 

MVH Andersson

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 frågor kvar innan jag installerar vista.

 

fungerar kaspersky 2007 på vista??

 

och så funderar jag på att om jag trycker in en extern hårddisk i datorn så byter inte vista programtyperna så att man inte kan använda det i xp sedan?

 

mvh andersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla på termen "does not work with vista" så får du upp drösavis med program, applikationer, hårdvara och annat som inte funkar med Vista.

 

Om du använder något av allt det som du får träff på, så blir det kanske till att tänka om, eller hitta drivisar.

 

Generellt så gäller det som har gällt vid alla Windows' generationsbyten: Gammal mjuk- och hårdvara har levt sitt liv och får inte plats i det nya...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar på informationssidan för Kaspersky Internet Security 7.0 så står det att (alla versioner av) Vista stöds:

http://www.kaspersky.se/home/products/home_users/kis/product_description.rsys

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nån annan hårdvara än datorn, tex skrivare, scanner, videokamera osv så är det kanske som med Adobe, det finns inga drivare till Vista, tillverkarna vill du köper ny hårdvara. Kolla med tillverkarna av din hårdvara efter Vista drivare.

Eller köp ny.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...