Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cardo S-2 - Bluetooth stereo-headset


skoptsers.poLiSen

Rekommendera Poster

skoptsers.poLiSen

Köpte ett Cardo S-2 headset som jag tänkte köra med till min PC istället för de gamla med sladd. Köpte också en bluetooth USB-adapter (CNet CBD-120).

 

När allt är installerat och klart så öppnar man verktyget till adaptern, där ska man sammakoppla den med sin bluetooth-manick. Vilket jag gjort, men man har två lägen att välja på, vad som styr vilka lägen jag kan ha vet jag inte, men en bra gissning är väl att det är mitt headset. Jag kan välja på:

 

Headphone AV och Headset.

 

I det första läget kan jag inte använda micken som är inbyggd, bara lyssna på musik o.s.v. Det är bra ljud i det här läget, men som sagt micken funkar inte.

 

I det andra läget kan jag använda micken också, men ljudkvalitén suger något fruktansvärt, det låter som man lyssnar i i en vanlig telefon, lyssna på musik i det här läget är självplågeri.

 

Frågan är alltså, varför har man inte gjort så micken funkar även när ljudkvalitén är bra? Är det så med alla bluetooth stereo-headsets eller är det olika? Vet ni något headset som funkar på det sättet jag vill? Går det att kringå det här på något vis och göra micken funktionell i Headphone-läget?

 

Tacksam för svar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...