Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra färg på markerade objekt i windows vista?


behedwin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har under en längre tid försökt att ändra färg på markeringen av en fil i Utforskaren.

 

Jag har Windows Vista Home Premium 32-bit.

 

Här är min första tråd.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1025591#1025642

där blev jag länkad till den här tråden

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1014982#1015957

 

När jag skrev mitt första inlägg så körde jag Windows Aero, vad jag förstod så kunde man inte ändra färg på markeringen då.

Nu kör jag inte Aero, men ändå så lyckas jag inte ändra färg på markeringen.

 

Någon som kan hjälpa?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svar på din fråga hur du ändrar färg, men jag förstår inte riktigt hur du menar att en markerad fil knappt syns att den är markerad. Kan du ta en print screen och bifoga bilden?

Jag har inte gjort någon ändring, utan de defaulta inställningarna gäller. Tycker att en markerad fil är mycket tydlig. Se min bifogade fil.

 

[bild bifogad 2008-02-26 18:51:36 av Maratonmannen]

1034084_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bifogar ingen bild, mitt ser lika dant ut som din.

Dock så är jag färgblind och har därför svårt att se den där mycket ljusa färgen (drar till med ljusblå) mot den vita bakgrunden.

 

Därför önskade jag ändra färgen till något mer kontraststarkt så det blir enklare att snabbt se vilken fil som är markerad.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock så är jag färgblind och har därför svårt att se den där mycket ljusa färgen (drar till med ljusblå) mot den vita bakgrunden.

Då förstår jag.

Om du väljer färgschemat Windows klassisk blir det tydligare markering. se min bifogade bild.

 

 

[bild bifogad 2008-02-26 19:19:04 av Maratonmannen]

1034095_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp har kört på det sättet nu, dock så missar man större delen av vista´s övriga utseende vilket är synd.

 

Hade hoppats på att kunna ändra markeringsfärgen enbart, men "markerade objekt" i inställningar gör ingen skillnad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I XP så finns det Hjälpmedel i Kontrollpanelen och där finns en inställning för att få högre kontrast.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...