Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp min dator krånglar verkligen:S?


JenniferMS

Rekommendera Poster

Hej jag har en ganska ny bärbar dator(HP) med windows vista. Jag är inte så datakunnig men jag har verkligen krånglat till det.

 

För några dagar sen installerade jag sony vegas 8 (trial) på datorn och den funkade som vanligt tills jag la in filmklipp, det kom alltid upp felmedelande som stängde av programet omedelbart. Jag tänkte att jag bara skulle behöva installera om programet för att fixa problemet men efteråt gick det inte änns att öppna sony vegas utan det kom upp ett felmedelande där de stog att Rundll32 har slutat fungera och måste avsluta sony vegas. Sen kollade jag upp problemet och installerade någon anti-spyware program för att kolla om det fanns något oönskat på datorn men programet gick inte heller att öppna:S,det kom bara upp massor med felmedelanden och sedan provade jag att installera andra program och dem kunde jag inte heller öppna. Jag kunde bara öppna dem som jag redan hade installerat på datorn..

 

Jag bestämde mig efteråt att skriva in komandot sfc /scanow i komandotolken men det stog att jag var tvungen att starta om datorn, så jag gjorde det men "uppdatering konfigureras" dök upp och det står att "3 av 3 0% klar". Men datorn stängs av och sätts på hela tiden och procenterna växer inte, så efter en bra stund försökte jag starta om datorn i ett felsäkert läge men "uppdatering konfigureras" dyker bara upp igen. Nu har jag låtit det stå ett tag och skärmen har nu blivit aldeles svart. Inget fungerar!

SNÄLLA HJÄLP?

//Jennifer

 

[inlägget ändrat 2008-02-15 13:51:02 av JenniferMS]

[inlägget ändrat 2008-02-15 13:53:04 av JenniferMS]

[inlägget ändrat 2008-02-15 13:56:17 av JenniferMS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eForum!

 

Har du en Vista-DVD kan du försöka med att reparera datorn, Startup Repair som automatiskt fixar problem som förhindrar Windows från att starta.

Boota med DVD:n, tryck valfri tangent för att starta med DVD-skivan. Välj sedan Reparera datorn, längst ner till vänster.

 

[bild bifogad 2008-02-16 08:35:45 av Maratonmannen]

1030816_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...