Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 gb minne till Medion MIM 2080 Laptop


MacAudio

Rekommendera Poster

Hej,

Jag undrar om det är någon som vet om man kan uppgradera min Laptop?

Hade tänkte köpa mer minne men är osäker på vad man kan sätta max eller om det redan är max, har 2x256mb ram just nu men tänkte uppgradera till 1 eller 2 gb.

 

Någon som har koll?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Är det värt att uppgradera till 2 gb på en så pass gammal laptop?

Hade behövt bya batteri också, nått tips på site som säljer billiga batterier till min laptop?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, 2 GB tror jag inte att det är värt, men kanske byta ut en 256 mot 512, det kan nog märkas. 2 GB behöver man väl bara ha om man kör Vista eller spelar.

 

Vet inte om http://www.24.se/ har batteri till din dator, men vi köpte ett där till vår Acer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Hejsan!

Några månader försent så tråden kanske är bortglömd...

Googlade på MIM2080 och hittade en leverantör av batterier.

Direktlänk:

http://www.okit.se/dator/batteri/medion_mim2080.4680.html

 

Har själv en Medion och ska också uppgradera med mer RAM och troligtvis ett nytt batteri eftersom originalbatteriet var kasst från början. Hade knappt en timmes batteri när den var ny.

Batteriet som säljs i länken upptill ligger på 4400mAh vilket borde ge datorn längre batteritid (original ligger på 2200mAh).

Hoppas det blir bra.

 

// Erik

_____________________

Erik Lowén

www.eriklowen.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

Jag hittade på Ebay när jag letade där för runt 600 med frakt men har inte beställt än då jag bara använder bärbara hemma.

Uppgraderade till 1 gb ram och det vart stor skillnad men måste dock byta ut hdd till större.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...