Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatiskt kryssa för Outlook kalender


joad

Rekommendera Poster

Hej

Det här kanske är tokenkelt, eller går inte alls.

 

Men går det att förklara för en amatör hur man bär sig åt i Outlook 2003 för att göra en knapp eller på något annat smart sätt snabbt visa alla delade kalendrar sida vid sida och sedan växla åter till bara den egna kalendern? Gärna två knappar någonstans: "Visa delade kalendrar" och "Visa min kalender".

-A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du vill kunna kryssa för en ruta och då dyker en annans kalender upp?

 

I så fall så finns det ju "Öppna delad kalender" till vänster när du är inne i din kalender i Outlook.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag menar någonting som öppnar, låt säga 10 kalendrar samtidigt och en annan funktion för att växla till bara min kalender.

 

Fattar jag det rätt så måste jag kryssa i Tommy, Annika, Pippi, Tjorven, Skrållan, Lillebror osv. var för sig om jag vill se allas kalendrar. Sedan måste jag bocka ur alla rutor en och en för att återgå till min egen igen.

 

Alltså, jag vill kunna växla mellan min kalender och arbetsgruppens genom ett klick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske grupp vyn kunde hjälpa.

Du är i kalendern.

Kolla verktygsfältet, där finns en knapp (på engelska View Group Schedules - Outlook 2007 men den finns även i 2003 även om den kan heta lite annat).

Klicka på den

Klicka på Ny och ge ett beskrivande namn

Lägg till de personer som du vill att skall ingå i gruppen, knappen för att lägga till finns nere till vänster.

Spara gruppen.

 

Nästa gång du vill kolla gruppen klicka på knappen i verktygsfältet och dätefter på gruppnamnet. Du kan ha flera grupper.

 

Kolla även menyn under högra mustangenten när du pekar på en medlem i gruppen.

Jag tycker den här funktionen är smaskens

 

BI

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aahh. Det ser ju jättebra ut. Tack! Nu ska jag bara komma på hur man gör en knapp som leder direkt till öppna just gruppen ifråga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...