Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

peerguadian


Yoga

Rekommendera Poster

ngn som har åsikter om programmet peerguadian ? tycker det känns bra att kunna blockera så enkelt och allt som den blockerar av misstag kan man ju ställa in så att den lär sig (tex idg.se)..

det är väldigt mkt som hela tiden förösker kommunicera med datorn... safeguard.inc vet jag inte vad det är... kanske ngt som datorn ska ha kontakt med? ingen aning men det är inget jag känner igen iaf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

safeguard.inc vet jag inte vad det är... kanske ngt som datorn ska ha kontakt med?
Nej. Är det något i datorn vill ha kontakt med det och i så fall vad är webbadressen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det råder mycket diskussioner kring Peerguardian sedan ett par år tillbaka, då en av utvecklarna lämnade teamet och tog över listan över ip-adresser som spärras. De gamla utvecklarna varnade användare för att ladda ner dessa och flera andra grupper har gjort detsamma. Bland annat tycks dessa ip-ranges ha varit väl tilltagna och ofta spärrat ip-nr man faktiskt vill tillåta (enligt uppgift hade t.o.m vissa trackers spärrats vilket är lite fånigt med tanke på vilka som oftast använder PG)

 

Men du kan ju testa det och så länge du inte märker av onödigt mycket spärrande så är det ju ok. Jag klarar mig utan den nuförtiden då jag inte räds polis eller myndigheter längre. Jag fildelar "olagligt" och tänker stå för det i fortsättningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

christoffer.e

Ett tips oär att du stänger av det om du ska spela bara.

kan varken lira WoW eller BF2142 med det igång. Gäller säkert en hel del andra spel också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan varken lira WoW eller BF2142 med det igång. Gäller säkert en hel del andra spel också.

Japp, detta beror på just det som jag beskrev. Känner man dock till vilka ip-nr dessa spel använder kan man plocka bort dem ur Peerguardians lista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...