Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Video TS-filer och Nero Smart Start


BerraBorrare

Rekommendera Poster

Hej!

Tacksam om ngn kan upplysa mig om hur jag bränner s k VIDEO TS filer i Nero Smart Start. .avi och iso-filer går bra men hur gör man med VTS??? Det går inte via "skapa din egen DVD". Ej heller att bränna som data-dvd. Behöver hjälp i detalj, tack!!

Hälsn,

Kurt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna nero burnin rom istället, välj video dvd.

Du får två mappar, audio och video ts. Lägg in dina vob/bup/ifo filer i video ts och bränn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Du talar inte om vilken version av Nero du har, men i Nero 6 finns alternativet Bränn DVD-videofiler under "fliken" Foto och Video. Har alltid funkat felfritt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort exak som du sa med samma usla resultat. Filmen blir hackig och utan ljud. Tack ändå!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det står ingenstans vilken version det är men det du beskriver har jag redan provat utan resultat. Tack ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Själv bränner jag med Nero Express om ursprunget är Video TS, det blir en kopia av mappen med filerna i och det har alltid fungerat bra, jag har Nero 7. Hämta in hela mappen i Nero utan att öppna den, sedan radar filerna upp sig själv.

 

Rekommendationerna du fått från andra i inläggen här bör också fungera och det tyder på något annat problem. På den här sidan står en del om brännproblem och hur man kan gå till väga http://www.hemvideo.eu/huvud,s.htm

gå in under länkarna "Gå vidare" och sedan "Problem med DVD skivor" länk till höger så kanske det ordnar sig för dig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...