Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppling av domännman


dralfa

Rekommendera Poster

Kan någon förklara för mig hur man går tillväga när man har köpt ett domännamn och vill koppla det till t.e.x en startsida hos telia, utfors eller annat webbhotell.

 

Måste man byta dns eller något liknand.???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du vill ha är s.k. web-aliasing/forwarding.. se till att de som har hand om din domän erbjuder denna tjänst..

 

Om du skaffar ett riktigt webhotell så brukar juh de ta hand om domänen (provide:a dig med DNS).

 

http://www.speednames.com använde jag innan jag skaffade ett dedicerat webbhotell...

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Carlos Alares

Min webbhotell dröm

 

gå till: http://www.supereuropa.com och sicka mail till webmaster (det år jag det)så fixar han det på ett par dagar och ett par hundringar

 

/Carlos

[inlägget ändrat 2000-12-03 22:26:03 av carlosalares]

[inlägget ändrat 2000-12-03 22:28:00 av carlosalares]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta göra reklam för ditt sketna webhotell. Står tydligt i reglerna att det inte är tillåtet dessutom har du ju postat det i snart varenda webrelaterad kanal som finns här. Irriterande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Alares

Jag har svarat på relaterade frågor utan att brista, det är mera än vad du har gjort eftersom du skriver nervärderande ord om tjänster som du inte tjäner till och ”sketna webbhotell” kan Du säga men den är snabb, pålitlig, alla våra kunder är nöjda sedan flera år tillbaka och den kostar fortfarande 1000 kr om året.

 

 

Min webbhotell dröm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"tjäner till"? Jag grundade mitt utalande på informationen som finns på din sida, man får ju anta att den stämmer.

Dessutom kollade jag version på din webserver och man kan ju inte säga något annat än att både apache och php borde uppgraderats för MÅNGA månader sen ( ger inget seriös intryck ).

 

Och vadå "svarat på relaterade frågor"?! Du skapade 4 inlägg om ditt hotell på mindre än 20 minuter och bara i denna tråden var det svar ( iaf i närheten ) , de övriga var ju ren reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner till en dröse webbhotell som "bara" kostar en tusing om året med kanonreferenser... till å med vårt hotell på netintense kostar inte mycket över tusen spänn... å då ligger det direkt på sunets 155mbit backbone... osv osv (ska undvika å göra reklam)

 

/Weyland

 

ps. anledningen till att vi reagerar var som nämnt ovan de fyra på varandra löpande inläggen som jag definitivt tolkar som reklam... no offence, len.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för fan.. ditt hotell kostar juh bra mer än 1000 spänn eftersom det är ex moms... bah! säger jag bara...

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på jakt efter en tjänst för att forwarda mail och www.

 

Den behöver inte vara gratis.Jag vill hellre ha bra service.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ju säga att första sidan på ert webhotell ger ett mycket oseriöst intryck...

Reklambanners till exempel...

Och transitions är bara irriterande och ger inte heller ett seriöst intryck.

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Bergqvist

>Vi på http://www.supereuropa.com har >följande policy:

>Företag betalar moms, privat personer >har inte möjlighet att göra avdrag, >det tycker vi inte att det är rättvis >så dom slipper moms :-)

 

Jaha! Vad tycker farbror staten om det?

Vissligen är moms ett jävla påhitt för att suga ut sina medborgare på pengar som inte behövs, men ändå..Visste ni förresten att dollarna har stigit med 25% sedan Ringholm blev finasminister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Bergqvist

Krav jag har på webhotell :

 

1) MySQL och PHP4

2) ShellAcess

3) Obegränsat hårddisk utrymme användning

4) Skadestånd vid problem, att t.e.x linna är nere.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...