Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nero recode


datamannen

Rekommendera Poster

hej jag har en video som jag har koddat om från avi till mpeg4(mp4) nu har jag filmen färdig-kodad med vilken nero ska jag bränna den för när jag ska bränna så ska den ju först kodda om videon då är den inte längre mp4 eller? och kan man spela cd-r skivor (videos) på limitited label 7b portabel dvd? snälla hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero Vision Express och Nero Express borde kunna ta AVI (MPEG är en typ av AVI), i varje fall fullversionerna.

 

Du måste bestämma om du ska bränna som DVD eller SVCD beroende av vad din spelare tar för format. Eller så kan du bränna den som datafil, alltså i det formatet du har. Då krävs att spelaren klarar att visa detta.

 

Jag föreslår att du köper raderbara skivor och provar med, dvs DVD-RW eller DVD+RW samt CD-RW.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Filen som du nu konverterat från avi till mp4 ligger ju nu i en hårddiskmapp.

INNEHÅLLET i mappen bränner du som data CD i Nero Express .Då sker ingen omkodning.För säkerhets skull kryssa rutan vid tillåt ej multisession

 

DU HADE I nero recode kunnat bränna direkt till data CD.

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Datamannen, vad använde du för program för att koda filerna till mp4? Jag försöker hitta något som är 100% gratis. Någon annan som vet kanske? Maila mig gärna info på skrotmail@gmail.com

 

Snälla, tipsa mig bara om lösningar som är gratis!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...