Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN Problem


Willis_

Rekommendera Poster

Det är så här att.. jag försöker logga in på msn, men så dycker det upp ett fel meddelande : Det gick inte att logga in på msn eftersom Tjänsten är otllgänglig för tillfället. Försök igen senare FELKOD: 800401f3:

vi har 4 användare på daton och msn funkar som de ska... jag vet inte men jag tror att den är blockerad av brandväggen. och då vill jag ha hjälp med att "Oblockera" Msn, vet inte riktigt hur man gör så.. snälla hjälp :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Prova det här och se om det hjälper:

http://tinyurl.com/24k5zz (länken är förkortad)

 

Har annars ingen erfarenhet av just det problemet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Willis, tyvärr är det nog inget problem som har med brandväggsinställningarna att göra, iaf inte om man läser vad alla har skrivit i länkarna. Har du läst allt i Stefans länk inklusive de 97 kommentarerna? I mitten av kommentarerna fanns det förslag som löste detta problem för många. Eller följde du bara det korta förslaget i Cecilias länk? Den korta instruktionen fick ju ingen kommentar som sa att den funkade.

 

eller alla gick bra förutom "regsvr32 Msxml3.dll" den gick inte
Precis detta hände för många i Stefan-länken.

 

Har du tur hjälper denna kommentar: "I discovered that it was some kind of snafu with my contact list. I deleted the folder containing my contact info and tried logging into Messenger again - success."

 

[inlägget ändrat 2008-01-07 14:52:48 av mbgtmari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat Microsoftfixen med SubInACL än? Den verkar dock bara gälla för Windows XP Professional och du kanske har WinXP Home Edition. Jag tycker iaf fixen är värd att prova. Om man försöker installera någon MS-fil som inte överensstämmer med ens operativsystem brukar ju Windows alltid komma med ett meddelande om detta och protestera. [log]This is the solution posted by Ken Zhao of Microsoft. For those who cannot solve this problem: Reset the entire registry permissions to defaults. Here is the detailed instruction on resetting the permissions for the whole registry: 1. Download and install SubInACL (Microsoft Official Page) http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=E8BA3E56-D8FE-4A91-93CF-ED6985E3927B&displaylang=en (Det finns tyvärr inget "displaylang=sv") 2. Create a file named reset.cmd in C:\Program Files\Windows ResourceKits\Tools folder. 3. Edit the reset.cmd file with the following content.

subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f

 

subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=system=f subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=system=f subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=system=f subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=system=f

De 4 raderna precis här ovanför ska alla börja med "subinacl". Det gör de också nu när jag skriver dem men så fort jag postat inlägget så bryts raderna så läsningen blir otydlig. Det kan inte hjälpas.

4. Enter into CMD prompt.[CMD Prompt = Command Prompt (Start > Run > cmd)]

 

5. Enter the following commands one at a time and click Enter after each command: cd

cd "C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools"

 

reset.cmd

 

6. After a few minutes by processing subinacl, the permission will be reset. Don't shut down he PC because the command bar starts doing the matrix because it is actually fixing your PC. Step 6 will take about 5 minutes.[/log]

 

[inlägget ändrat 2008-01-09 01:43:44 av mbgtmari]

[inlägget ändrat 2008-01-09 01:51:32 av mbgtmari]

[inlägget ändrat 2008-01-09 12:48:29 av mbgtmari]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur gör jag då
1)Menar du att du vill ha instruktionen inom loggtaggarna översatt till svenska? (Det står i din användarinfo att du är 29 år gammal.)

 

2)Kör du WinXP Home Edition eller WinXP Professional?

 

Enklast för dig är nog i alla fall att först försöka metoden "installera och registrera mxm13.dll". Detta hade ju funkat för en del av kommentatorerna i Stefan-länken. (Det står i slutet av alla kommentarerna.)

 

Gör så här: Gå till

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?msxml3 Du laddar ner zipfilen och så packar du upp den med WinZip, eller vad du nu använder, till mappen C:\WINDOWS\System32\. Därefter måste du registrera filen i Windowsregistret. För att registrera klickar du på Start|Kör. I Kör-rutan skriver du

regsvr32 msxml3.dll

och klickar OK. Du måste skriva exakt rätt för att det ska funka. En hjälp för att det ska bli korrekt är att du kopierar texten härifrån och klistrar in i Anteckningar (eller Urklippshanteraren)och därifrån kopierar den och klistrar in den (CTRL +V)i Kör-rutan.

3) Gör detta och rapportera hur det gick!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som du sa och Fick fram

 

DllRegisterserver i Msxml3.dll misslyckades. Returkod : 0x80004005

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du besvarade inte fråga 1 + 2 i mitt förra inlägg. Eftersom du iaf är 18 år borde du inte behöva någon översättning.

 

"Like others on various message boards on the internet I’ve been trying to solve the problem of [regsvr32 msmxl3.dll] that results in error message 'dllregisterserver in msxml3.dll failed. Return code was 0x80004005'", skriver Mr14N som lyckades lösa problemet trots att han inte hade WinXP Pro utan WinXP Home. "I downloaded a copy of [subinacl.exe] from Microsoft web site and found that to be most effective", skriver han också. Jag föreslår att du läser hela tråden om hur han lyckades. http://forums.whatthetech.com/regsvr32_msxml3_dll_fault_code_0x80004005_t86201.html

 

Du har skrivit att ni är 4 användare på datorn. Är det bara du som inte kan logga in på MSN eller gäller det för alla 4? Gäller det för alla 4 kanske datorn är smittad med virus eller ännu värre.

 

Mr14Ns dator hade varit infekterad och därför hade registerändringar skett. Det är inte ovanligt att en otrevlighet rör om i registret. Om du tittar på Virustrådarna kan du se att många fått in något otrevligt från MSN. Tror du att du har fått det rekommenderar jag dig att

ladda ner HijackThis.exe och scanna datorn med det.

Skicka sen hit loggen - OBS inom loggtaggar - så någon av virusrensarexperterna får ta en titt på hur den ser ut.

 

http://download.bleepingcomputer.com/hijackthis/HiJackThis.exe

 

Installera HijackThis, kör, skanna och spara loggen (inget annat).

 

I ditt svar bifogar du HijackThis-loggen på detta sätt:

Klicka på LOG högst upp i Besvara-fönstret, kopiera din logg

Klistra in loggen (CTRL + V)

Tryck igen på LOG-knappen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det som funkade? Gjorde du som Mr14N och laddade ner subinacl.exe från Microsoft, dvs det som redan stod i mitt inlägg från Igår 01:43? Tänk på alla andra som får samma problem som du och berätta vad du gjorde så du kunde logga in på MSN igen! Svarar du dessutom på alla frågor jag ställde till dig hjälper du dem ännu mer. (Alla med inloggningsproblem på MSN som läser den här tråden kommer annars att undra: Men vad var det exakt som var lösningen?)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...