Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD+R Skivor


Angel_Jennifer

Rekommendera Poster

Angel_Jennifer

Hej,

 

Jag vet att det inte går att skriva om DVD+R skivor det ska vara RW.

Men finns det inget sätt att kringå det och ta rensa skivan och bränna igen?

 

 

Snälla hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger också nej, och frågar samtidigt varför vill man göra det? Kollade på Wesellcd, och dom billigaste DVD+R kostar 2.20:- st. om man köper 100st. Det är så billigt att det inte finns nån anledning att krångla.

 

Edit: Hittade för 1.98:- till och med.

[inlägget ändrat 2008-01-05 23:23:44 av PeterLan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angel_Jennifer

Jag kör med LightScribe skivor...

Det har tagit så lång tid + massa jobb för att bränna ut dessa filmer

och nu upptäckte ja att jag glömt en grej och det e inte heeela världen

 

Men e man petig så e man:(

 

 

BTW: nått tips var jag kan köpa billiga light scribe skivor?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angel_Jennifer

Hur är wellcd...bra leveranser och så?

 

Finns inte Light Scribe som RW

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angel_Jennifer

Okej tack för hjälpen:)

 

Du råkar inte kunna nåt om ConvertXtoDVD programmet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då hade det inte behövts några RW-skivor i så fall, om det hade fungerat som du ville.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, nej. Har inte bränt en skiva i mitt liv =) Börjar dock bli dags så att jag får ut min filmsamling på ett tryggare medium.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angel_Jennifer

Jag kom på att jag ville ha en bakgrund till menyn:)

Vet du hur man fixar detta med ConvertXtoDVD ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Någon påstod i ett forum att vissa VAIO är kodade så att en DVD-R som bränns i datorn, inte går att spela på andra datorer eller på fristående DVD-spelare.

 

I manualen till min Pioneer DVD-spelare står det att den kanske kan spela DVD-R skivor, beroende på inställningen av datorns mjukvara, och om DVD-R skivan är kompatibel.

Finns det med andra ord olika DVD-R skivor? Och isåfall, vilket märke eller sort skall jag använda?

 

Jag tänkte köpa en VAIO NR. Brukar det vara problem med att spela upp brända DVD-R skivor från datorn på en fristående DVD-spelare?

 

[inlägget ändrat 2008-01-14 18:44:01 av eloidan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

eloidan:

 

Att de skriver att skivan måste vara kompatibel med din spelare beror antagligen på att det brukar finnas undantag inom de flesta områden i teknikvälden, och de kan därför inte skriva att den kan spela alla skivor.

 

DVD-skivor kommer ifrån olika tillverkare, och ges ut under olika namn, som "TDK" eller "Verbatim". Alla sorters skivor har ett eget nummer, och det finns sidor där man kan se hur bra kvalitet "numret" har. Var inne på WeSellCD.com en gång, och kollade nummerna. Det fanns tre "olika" 100-pack med samma nummer, fast med olika utgivare, och prisskillnaden var rätt stor. Kommer dock inte ihåg om alla hade likadan ovansida, eller hur det var. Kan ju vara bra att veta iallafall, om någon beställer därifrån.

 

Svårt att ge tips på skivor som funkar bra just för dig, just p.g.a. de där "undantagen".

 

 

"Någon påstod i ett forum att vissa VAIO är kodade så att en DVD-R som bränns i datorn, inte går att spela på andra datorer eller på fristående DVD-spelare."

 

-Intressant. Brorsan har en VAIO, - jag ska prova att spela upp en av hans utbrända filmer i min fristående spelare (innan jag säger för mycket om saken).

 

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...