Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dc++


PirateHook2

Rekommendera Poster

Hur ställer man in DC++ 0.704 till att fungera i passive läge? Jag har testat (Firewall with manual port forwarding) och ställt in mitt ip-nummer i rutan External / WAN IP

 

Och outgoing connections settings till SOCKS5/Use SOCKS5 server to resolve host names men då fungerar det ej att connecta till hubben. Har även testat utan SOCKS5 men de går ej att söka. Routern: Zyxel P-320W

 

Använder även Windows brandväggen

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-12-30 06:19:53 av PirateHook2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova att göra inställningar under virtual server i routern om den möjligheten finns.

 

Dvs. lägga till en ny som du kallar ex. dc. Skriva in det ip som datorn som har dc ligger på (ex. 192.168.0.101) och sen välja portar i dc och använda samma portar i routern. Då slipper du krångla med passive settings och sånt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade exakt samma problem med Windows XP. Behöver man öppna portar i Windows Brandväggen? Är det bra att ha den igång tillsammans med Routern som ska ha en firewall?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Xp med SP2, brandväggen igång och har aldrig ändrat inställningar i den.

 

Så om du kör Vista har jag egentligen ingen aning om den brandväggen är annorlunda mot den i xp. Men du kan ju prova att avaktivera den en stund och se om det fungerar bättre då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stängde av Windows Brandväggen och satte på Firewall with UPnP och då fungerade allt som det ska. Vilket port kan Brandväggen spärra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om hur brandväggen fungerar, men det kan vara så att den spärrar all trafik som inte blivit satt som ok. Prova att ändra port i dc++ o se om detta fungerar. Annars kan du under avancerat->inställningar i windowsbrandväggen lägga till vissa portar som är ok.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka portar gäller för DC++ ? Dc++ finns redan i listan men de går ej att ställa in porten om man klickar på egenskaper utan de går endast att ändra omfång

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp detta meddelande vid uppstart

 

Failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself

[inlägget ändrat 2008-01-01 19:42:14 av PirateHook2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att göra som jag skrev i nån av de tidigare inläggen, att i routern fixa en virtuell server?

 

Om du gör det och fixar portar i den så borde det fungera med inställningen direct connect. Annars vet jag tyvärr inte om jag kan hjälpa mer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken port brukar vara den mest lämpliga och ska man öppna UDP med? Kör DC++ med ramdom portar vanligtvis?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktiverade det i brandväggen. Fick lägga till både TCP & UDP enskilt i Windows Brandväggen. Så det blir 2st sk rubriker. Det kanske enbart behövs 1?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...