Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Ny maskinvara har hittats", men ingen har tillkommit...


Jodie

Rekommendera Poster

Är på besök hos en väninna som har en drygt kvartal gammal HP med Vista Basic, och när jag startade upp den kom plötsligt ett Windowsmeddelande upp, som hon påstår sig aldrig ha sett tidigare, se min bifogade bild.

 

Fönsterrubriken är, som jag hoppas syns, "Ny maskinvara har hittas" men vi har inte gjort nånting med eller anslutit något nytt alls till datorn.

 

Vi valde "Avbryt", surfade lite och märkte ingenting särskilt. Nästa gång vi startade kom samma meddelande upp igen, men allt verkar fungera utan åtgärd.

 

Vad kan det här bero på och vad handlar det om?

 

[bild bifogad 2007-12-22 15:20:29 av Jodie]

1011863_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nvidia Geforce är grafikkort och nForce är väl chipset-drivrutin. Kolla om det är några frågetecken eller liknande i Enhetshanteraren och kolla om det finns några drivrutiner att ladda ner från HP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dag tog jag och skapade en återställningspunkt, och vid nästa start klickade jag på "Sök efter och installera drivrutiner"; och efter något ytterligare klick förkunnades att sådan installerats.

Därefter har meddelandet på min bild inte synts till igen. Men varför det plötsligt dök upp förstår jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
j.andersson

Jag har det omvända problemet, efter att jag satt i mitt nya ljudkort så fick jag ingen dialog om att "Ny maskinvara har hittats". Mitt operativsystem är Windows Vista Home Premium 64-bit.

 

Nu har det visat sig att det i dagsläget inte finns några drivrutiner till detta ljudkort (Audiophile) som stöder 64-bitars Vista, men det borde väl inte spela så stor roll. Jag menar...dialogrutan "Ny maskinvara har hittats" borde jag väl ha fått upp i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...