Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero 7


todos

Rekommendera Poster

Jag har en licensierad version av Nero 7 som jag har haft installerad i XP miljö.

Mitt problem var/är att Nero tar över alla windowsfunktioner efter installationen!

Ex: DVD/DVR spelaren fungerar bara under Nero, det går inte att bränna via windows mediaspelare och autostarten fungerar inte när du stoppar in en cd med musik eller data på.

Verkar som att Nero tar över alla dom funktionerna och blockerar windows grundfunktioner.

Jag har provat av avinstallera ett antal ggr och ominstallera med samma resultat, än värre är att efter avinstallationen så ligger i stort sett hela nero kvar på hårddisken det är bara funktionen och programikonerna som försvinner resten ligger och tar "platts"

Dessvärre expanderar programmets MB varje gång jag har installerat om

så nu är det snart dubbelt så stort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mitt problem var/är att Nero tar över alla windowsfunktioner efter installationen!

 

Ja Nero tar över det som installerats före, om du tex installerar om eller uppdaterar andra program efter att du installerat Nero då slipper du den problematiken, i och för sig har jag endast gjort så med Media spelaren men det bör fungera med andra program också.

 

Annars kan du ju altid högerklicka på filen och välja uppspelare den vägen.

 

än värre är att efter avinstallationen så ligger i stort sett hela nero kvar på hårddisken det är bara funktionen och programikonerna som försvinner resten ligger och tar "platts"

 

Själv brukar jag avinstallera program på rätt sätt via "Lägg till ta bort program" och därefter ta bort antingen hela programmappen eller innehållet, då blir man kvitt det gamla och skapar inga problem.

Men glöm inte att avinstallera först.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Åke!

Ditt svar bekräftar ju mina iaktagelser i stort, jag förstår nu hur jag ska gå tillväga för att "lura" Nero att inte vara förstahandsval.

Däremot verkar det va omöjligt att i fliken "öppna med" behålla dom val jag gör, likaså är det under ange programåtkomst även att jag markerar

aktiverar åtkomst till Windows Media Player och ser till att (program från andra tillverkare än Microsoft är avbockad så återgår windows till att ge Nero standardåtkomst nästa gång jag stoppar i en CD.

Jag ska prova att installera om windows mediaplayer så den hamnar efter Nero då kanske jag får tillbaka grundfunktionen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Gör som föreslaget ovan, avinstallera Nero och töm programmappen.

återinstallera Nero

Nu är det ett tag sen jag installerade Nero...använder annat i dag, men det är så att när installationen nästan är klar kommer det upp en eller flera popup rutor där Nero föreslå (redan inbockat) vilka filer som nero skall vara standart program för, t ex media ljud osv... bocka av alla, tror det t o m finns en "knapp" för tar bort alla, gör så med alla rutor som kommer.

Så har jag alltid gjort och då får man inte samma problem som du fick..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade ditt senaste förslag och det verkar fungera just nu :-)

Så jag avslutar den här tråden, bugar och tackar samt önskAR DIG OCH DET ÖVRIGA FORUMET EN GOD JUL.

 

 

[inlägget ändrat 2007-12-21 14:42:20 av todos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, tackar, men det blev poäng över till Er också och dom delar jag ut nu eftersom jag löste problemet i natt med era förslag och glada tillrop.

Åke får 5 av 5 möjliga för snabbaste insattsen.

Vohubbe får 4. för finslipningen.

Musikcorner 3. för glada tillmälen.

 

Jag installerade Nero7 och bockade av alla tillägsfunktioner som föreslagits, så nu funkar det som jag vill. och inte som Nero vill

;)

 

God Jul på er.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för poängen, kul att det löste sig..

 

[inlägget ändrat 2007-12-22 10:07:17 av vohubbe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...