Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inspelning via digitalbox


TechOlle

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har köpt en Samsung DVD-HR750 med hårddiskinspelning. Jag blev först väldigt förvånad när jag upptäckte att de flesta digitala kanaler inte hittades av DVD:n. Efter att ha läst en del foruminlägg och annat har jag förstått att det är så det är, suck... :(

 

Vad jag inte förstår och som jag undrar om någon annan har koll på, är varför jag kan spela in alla digitalkanaler via AV2, förutsatt att jag direktinspelar och har kanalen på, men inte kan spela in dessa kanaler via timerinspelning, även om jag har rätt kanal på? Det viktiga borde väl vara att DVD:n hittar kanalen, inte om man spelar in direkt eller via timer? Finns det något sätt att ordna detta på? Kan jag ha kopplat fel (tror inte det)?

 

Mvh

Olle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men inte kan spela in dessa kanaler via timerinspelning, även om jag har rätt kanal på?

 

De flesta DVD-inspelare jag varit i kontakt med, klarar inte timerinspelning via AV-ingångarna, bara direktinspelning. För att en timerinspelning av fungera, måste det vara en "riktig" kanal.

 

Det viktiga borde väl vara att DVD:n hittar kanalen

 

AV är ingen kanal, bara en ingång.

 

Kan jag ha kopplat fel (tror inte det)?

 

Du har nog kopplat rätt, det är burken som är byggd på detta (idiotiska) sätt.

 

Försök att lämna tillbaka den och skaffa en burk med inbyggd digital-mottagare istället (om du använder marknätet).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...