Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Processerna stängs inte av


ferio21

Rekommendera Poster

Tja,

Processerna till tex. halflife (hl.exe), någon norton process (CClaw.exe) och uTorrent stängs inte av efter att jag stängt av programmen. De körs och stängs inte av även om jag försöker stänga av dem via aktivitetshanteraren och när jag tex. försöker stänga av hl.exe(händer med utorrent också) så kommer det upp en ruta "Det går inte att avsluta processen, åtgärden nekades"

Är det fel på programmen eller är det datorn som krånglar?

Hoppas någon kan ge mig tips och råd för att åtgärda problemet.

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till eForum!

 

Vem är ägare till processerna? Du ser under Användarnamn i Aktivitetshanteraren. Då du installerade programmen, gjorde du det med ditt konto eller "Kör som administratör"? Finns processerna kvar efter en omstart?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ;D

 

Vid omstart så finns processerna inte kvar, jag kommer inte ihåg hur jag installerat dem. Jag har två konton på datorn och båda är admistratörer.

 

Användarnamen är Fujitsu Siemens på alla processer.

 

Om jag ex kör VLC player och stänger av den (processen) genom Aktivitetshanteren så går det jätte bra. Men just med utorrent.exe då så går detta inte.

Efter att jag stängt av utorrent genom programmet så är den kvar i aktivitetshanteraren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tja

 

Har ett problem med nya datorn.

 

Efter att jag spelat Steam-spel (CounterStrike, Halflife mm) så stängs inte "hl.exe" processorn ner. Den fortsätter att vara på och äter ungefär 100 MB i RAM. När jag startar om datorn så är den inte där men det är just efter jag spelat som den inte kan stängas av. Jag har försökt via Aktivitetshanteraren men den ger mig alltid samma svar. Detta problem händer också ofta med utorrent.

 

Jag har två konton på datorn och båda är administratörer.

 

Alla processer har Fujistu Siemens som användarnamn.

 

Jag har lagt upp ett inlägg innan men jag tror att den som svarade mig glömde bort mig. Har en XP-dator också men där är det inga problem .. Vet inte, kan det vara pga att jag kör spelet på Windows Vista? Har läst mycket om att just Vista krånglar mycket ..

 

Jag bifogar några bilder ..

 

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bild 3

 

[bild bifogad 2007-12-28 01:31:46 av ferio21]

[bild bifogad 2007-12-28 01:32:14 av ferio21]

[inlägget ändrat 2007-12-28 01:33:05 av ferio21]

1013169_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som på bild nr 2 .. Detta händer givetvis bara med hl.exe men när andra processer inte vill stängas av så kommer det inte upp någonting .. detta händer bland annat med utorrent.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske något med att du inte har tillräckliga behörigheter? Att starta aktivitshanteraren genom att högerklicka på den filen och välja att köra som administratör kanske hjälper i så fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag detta då? Lite konstigt är det ändå att det bara är med hl.exe som det krånglar. Frustrerande ..

Men de med behöringheter .. jag är administratör och har ett till konto som också är administratör. Jag ändrade den ena till standard behörighet men det funkande fortfarande inte att stänga av processen.

Tror någon att om jag lämnar in datorn på service eller liknande .. att de kan fixa problemet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...