Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telefonnummer i Skype


Pegee

Rekommendera Poster

Jag har installerat Skype i min dator och är nöjd med det. Jag använder bara gratisfunktionen, att ringa från dator till dator.

 

Skype-programmet har trots detta gjort en liten fix i min dator. Alla siffror som kan tydas som telefonnummer har försetts med en liten svensk flagga och en klickbar länk till Skype-out.

 

Jag har knappat runt i Skypes menyer men inte hittat någonstans där detta går att ta bort.

 

Problemet är att jag hanterar mycket siffror i datorn och ibland så dyker den där dj---la ikonen upp mitt i en rad siffror som absolut inte har med telefon att göra.

 

Går det? Och i så fall hur??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är i webläsaren.

 

Länken jag fick gick hit:

 

To remove the Skype add-on for Internet Explorer, click the arrow on the button and select “Remove Skype add-on for IE” in the menu. The button will be completely removed after you close all the Internet Explorer windows.

 

Verkar ju enkelt, men när jag provar så får jag upp en massa flaggor med landsnummer bara. Något val att ta bort eländet finns inte.

 

Probelemet är fortfarande olöst!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon skillnad med höger- och vänster-klick på pilen?

Har du kollat om det finns något i Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program?

I Internet Explorer 7 så kan man inaktivera tillägg:

Internetalternativ - Program - Hantera tillägg

 

Så kan det ju fungera om man avinstallerar Skype och sedan installerar igen men ser till att avbocka valet om att man vill ‘Also install the Skype add-on for Internet Explorer’. http://support.skype.com/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=804

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma funktion finns även i IE6 (Verktyg-Hantera tilläggskomponenter).

Fungerade perfekt!! Belönas med klick i poängrutan!!

 

//peter

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...