Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Guider!?


ultraotto

Rekommendera Poster

Har märkt att det är otroligt många som inte orkar läsa igenom gamla trådar, dom bara postar upp samma fråga som kommit redan 100 ggr tidigare.

 

Speciellt ser jag att detta händer just ang. virus.

Nu finns ju här så pass flitiga användare, ska inte nämna någon så någon annan känner sig utanför :)

Vet inte vad ni anser men kanske känner ni det tjatigt att hjälpa 10 olika personer med samma problem inom en 2 dagars period?

 

Enklare guider borde finnas som klistrat någonstans så det är lätt att hitta.

Vet att det kan tappa en viss del av just FORUM. men samtidigt så kanske man öppnar världen för många nya användare som inte orkar läsa igenom 10 olika trådar, borde ju vara så att finns det en guide ska den gå att disskuteras också. så det blir ju fortfarande en forum funktion men enklare att lösa en del problem utan att behöva vänta på svar.

 

Vad anser ni om detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in på ett delforum så finns en knapp längst upp som heter Vanliga Frågor. Tanken var att denna sektion skulle underhållas bättre än den gjort. Det är moderatorerna som har möjligheten att bygga ut dessa delar med mer info men det behövs nog stödmoderatorer som känner att de har tid med detta för just denna del.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det :) är ett jobb att hålla det uppdaterat också.

 

Men som sagt borde det finnas en länk på startsidan av eforumet var guiderna finns, Så man hittar snabbare och enklare.

 

Kom på mig själv nu när du sa att jag hade sett den lilla knappen där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är på tapeten lite då och då, men det har alltid runnit ut i sanden tyvärr

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=892559

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=768787

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=695787

 

Som det är just nu behöver IDG först få en stabil drift och vidareutveckling av e-forum efter att Erik lämnade oss, så jag tror inte det är så stor idé att försöka få till stånd några strukturella förändringar ännu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade en ny tråd endast för att man oftast får större respons.

 

Nej det är väl kanske sant, men borde finnas nån liten gubbe eller gumma där ute som är sugen på att ta över hans plats om det nu kommer att bli aktuellt :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...