Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med att välja ekonomi program...


k043

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har tittat på edison, spcs, bl administration men vill ha lite tips om vilken man "bör" välja. Jag kan inte allt om ekonomi utan är lekman på området jag sköter fakturering på företaget men har andra som sköter resten vill då kunna importera och exportera mitt material samt andras så att det blir en fullständig fil i slutändan som vår revisor kan använda.

 

revisorn använder spcs men det behöver inte betyda att vi måste använda det eller? Vi är inte i behöv utan en massa avancerade saker i programmet direkt...

 

Är man inte expert och råkar göra fel som man själv inte tänker på vad händer då? tex allt det där med konton om man råkar lägga in fel uppgifter på fel konto exempelvis...

 

Lite råd och tips vpre snällt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPCS administrationsprogram är väldigt enkla och lättförståeliga. Administration finns i flera olika varianter och man kan köpa licenser så att flera kan arbeta med programmet. Vilken variant du behöver kan du nog lista ut genom att kolla in deras hemsida.

Är du helt grön på ekonomi och skall sköta det själv så bör du nog gå en nybörjarkurs i både ekonomi och i programvaran. SPCS har sådant också och de är bra. Även om det kostar så kan det bli billigare än att låta revisorn rätta till alla fel.

Egentligen vill jag ge dig rådet att anställa en ekonom på åtminstone deltid, alternativt köpa tjänsten men är det ett litet företag kan det ju vara svårt att få ihop det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...