Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

koppla upp sig via bluetooth till 3G-telefon


Thomas E39

Rekommendera Poster

Hej. Funderar på att köpa handator HP 114 eller smartphone HTC Touch. Så jag undrar, med en handator och bluetoothkoppling via en Sony Ericsson W660, är det en bra lösning, är det smidigt att koppla upp sig på det sättet eller är det smidigare med en smartphone?

Fungerer det bra att ringa med en telefon via via handdatorns kontakter?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, en HTC touch har egen uppkoppling, finns ingen anledning att köra via BT med annan mobil.

 

 

 

Fungerer det bra att ringa med en telefon via via handdatorns kontakter?

 

Förstår knappt frågan, men det fungerar på samma sätt att ringa med en kontaktbok i vilken annan telefon som helst.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen hade jag ingen bra dag då jag försökte förklara vad jag menar.

 

Antingen ska jag köpa en HTC Touch och slänga min befintliga telefon.

 

Eller så köper jag en HP handdator utan telefon, och planerar att koppla upp mig på nätet via Bluetooth, tex för att surfa, hämta mail, SMS'a etc.

 

Fördelen med HTC-lösningen är ju att jag har allt i ett.

 

Alternativet ed HP har ju andra fördelar: Jag kan välja handdator utifrån mina önskemål, tex upplösning, 3G eller ej, prestanda. Dessutom kan jag ju köpa ny telefon utan att behöva köpa hela paketet.

 

Så därför är jag intresserad om det är smidigt att koppla upp från Handdator via en telefon mha Bluetooth.

 

Min andra fråga är kanske lite mer hypotetisk men ändå: Om jag tänker mig att jag har ett antal kontakter i handdatorn, som jag inte har i telefonen, kan jag klicka på en kontakt i handdatorn, och på så sätt få en telefon att, via Bluetooth, ringa upp denna kontakt?

 

/Thomas

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...