Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överföring av info från Nokia 6280 till datorn


AnnaK

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har försökt överföra info från Nokia 6280 till datorn med PC Suite (Installerad via skiva), har ej fått det att fungera med Bluetooth eller Infraröd, kanske inte datorn har det? Hur kan jag kolla det? Finns det någonstans att ladda ner detta till datorn så jag kan föra över från mobil till dator eller är det lättast att köpa en sladd :)

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Du kan inte ladda ner varken Bluetooth eller IR, det är hårdvara men de kan i och för sig köpas som usb-adaptrar.

Om du har det i datorn kan du se i Enhetshanteraren.

 

I Windows (XP) Högerklickar du på Den Här Datorn och väljer Egenskaper

Klickar på fliken Maskinvara och väljer Enhetshanteraren. Där skall du se något som heter Bluetooth eller IR (eller liknande). Bluetooth kan finnas under Nätverkskort, men IR vet jag inte riktigt. Klicka på plustecknen så ser du vad som finns under.

 

Jag rekommenderar kanske att du ändå väljer att köpa en sladd (om du ändå måste handla) eftersom min erfarenhet säger att åtminstone bluetooth kan kräva "lite meck" för att komma igång...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jättemycket för hjälpen! Litar på din rekommendation och får nog ta och köpa en sladd helt enkelt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om du nu inte hittade något av det du sökte (i Enhetshanteraren) så tror jag att det blir enklast att använda en sladd!

Men om du redan har Bluetooth eller IR i datorn, så är det ju förstås gratis att försöka få igång det...

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...