Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sök kunskap i Eforum stängt


flora50

Rekommendera Poster

Just nu är det många som använder vår sökmotor. Försök igen lite senare.

 

Har fått detta resultat någon dag när jag gör en sökning. Pågår underhålllsarbete, eller är det bara jag som har problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får samma fel, det måste vara något underhållsmeddelande för inte är det många som sitter och söker på eforum nu inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är hänger Eforums existens på att nån sitter och svarar de som frågar. Hela kunskapsbanken är borta sen åtminstone en dag. Det ena felet avlöser det andra, känns det som!

 

[inlägget ändrat 2007-10-17 08:30:49 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ena felet avlöser det andra, känns det som!

För någon vecka sedan annonserade IDG följande: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=989975

 

Är det så de planerar lösa eforums problem så hysa icke jag stort hopp :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela kunskapsbanken är borta sen åtminstone en dag.

 

Ett alternativ vore att ersätta den sökrutan med en som istället går via Google. Google är snabb på att indexera upp Eforum.

 

För nåt år sedan avr det nån som gjorde en egen sökruta som automatiskt begränsade Goggle till just Eforum? Det var förra gången sökfunktionen ballade ur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägg till detta "site://eforum.idg.se/" (utan "" såklart) efter ditt sökord i googles sök funktion så söker du endast på eforumet ;D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För nåt år sedan avr det nån som gjorde en egen sökruta som automatiskt begränsade Goggle till just Eforum? Det var förra gången sökfunktionen ballade ur.

Hehe, jo det stämmer. Se länk i signaturen :)

Är ju iof ingen skillnad mot det som ultraotto nämner men då var det många som inte kände till att man kunde, eller hur man gjorde, för att begränsa sökningen till en site.

 

Den stora nackdelen med denna metod jämfört med Eforums egna är ju såklart att man inte kan sortera på datum eller ytterligare begränsa till specifikt forum.

Men klart bättre än ingen sökfunktion alls.

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

[inlägget ändrat 2007-10-17 09:33:48 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...