Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD-etiketter


Jonas1984

Rekommendera Poster

Hej!

Är det någon som vet hur man använder dvdetiketter?? (skriver ut dem m.m.)

Klistrar man på dem på en DVDskiva eller hur fäster man dem??

Behöver det då vara någon särskild skiva, som när man skriver ut direkt på en CD eller DVD??

Någon som har använt sådana som jag söker och kan ge tips??

Slutligen, kan någon tipsa var man köper dessa till ett billigt pris??

 

MVH

//Jonas1984

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clas Olsson säljer ett startpaket som heter CD/DVD Labeling-Kit kostar 99 Kr.

 

I det ingår ett press och centreringsverktyg man sätter fast etiketterna med, det ingår också ett program att göra bild och text på etiketterna och skriva ut dom och det ingår ett antal etiketter. Programmet är anpassat för just dom här etiketterna, text och bild hamnar rätt på en gång när man skriver ut dom. När man köpt startpaketet kan man efterhand köpa endast etikettförpackningar.

 

Jag har själv använt det här något år och det har fungerat suveränt bra, förutom sista gången jag köpte etiketter då etiketterna ville lossna i kanten. Vet inte om det var dåligt klister eller om skivytorna var svårhäftade, oavsett det bör etiketterna sitta fast ordentligt.

 

Det finns skivetiketter lite varstans men ett verktyg måste man ha om det ska bli bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack så mycket för svaret!

Jag har nyligen köpt en en canon PIXMA iP4300: http://www.canon.se/for_home/product_finder/printers/bubble_jet/PIXMA_iP4300/index.asp

 

Där jag skriver ut direkt på skivan.. Det blir väldigt snyggt och jag är nöjd, men själva utskriften blir lätt repig när man gör på detta sättet, så därför tänkte jag testa att klistra på en etikett istället och se om det bli bättre.. Men jag skulle vlija att etiketten ska gå ända intill hålet i skivan.. För som det är nu så blir det en ca 1cm bred kant. Finns det etiketter som går ända in? Eller blir det en 1cm stor kant med etikettern också??

 

 

MVH

//Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom etiketter jag använt har 41 mm håldiameter, alltså det du beskriver som 1 cm utanför.

Det finns även förpackningar med 22 mm hål, det går ända in till skivans hål.

 

Skivan låses fast i spelaren med en magnetbricka på ovansidan, med dom mindre hålen i etiketten ligger etiketten mellan själva skivan och magnetbrickan, tror inte det gör något men jag påpekar det ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...