Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inspelning på dator genom s-video, vad är fel?


soreby

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har ett tvkort. Det fungerar utmärkt att ta emot comhems signaler via vanlig antenn. SEdan har jag dock också en digitalbox från bredbandsbolaget som har en svideoutgång på baksidan. Jag har kopplat den till svideo in på tvkortet. Sedan försöker jag spela in, har testat med Nero. BIlden ser dock ut som om den var "kodad" på datorn, direkt när bilden kommer upp, oavsett om jag spelar in eller inte. Trodde först det var kabeln man har provat med två. Någon som har en aning om vad som kan vara felet? Kör Vista för övrigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag använde det för att beskriva bilden. Den är svartvit, och det är kraftiga "vågor och störningar" över hela bilden. Svårt att beskriva riktigt hur det ser ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man i digitalboxen bestämma hur signalen ska "se ut" på -video, tex om man kan välja mellan composite/S-video, PAL-B/PAL-G/SECAM?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dock kan man ju ange vilken "insignal" det skall vara i Nero, och jag har testat alla nu. Ibland försvinner signalen helt, så jag undrar om det kan vara dålig utsignal från digitalboxen, men det verkar också konstigt, den är bara ca ett år gammal.

 

//S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...