Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp-säljsida- vad behöver jag?


susannesjostedt

Rekommendera Poster

susannesjostedt

Jag har köpt skript + sidorna till en köp-säljsida, för jag ville lära mig göra en sådan, men jag tyckte inte det hjälpte så mycket, eller så har jag blivit lurad på köpet. Jag själv kanske gör fel, vad vet jag

Jag kan inte förhandsgranska sidorna (har ingen extern)

Behöver jag ngt cms eller liknande - har läst i tråden och nästan kommit fram till det.

Någon som vrt om jag kan köpa färdiga mallar till en köp-säljsida - Finns inte bland vanliga ttemplates.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på vad det är för typ av system du köpt. Har du någon länk till dess hemsida så kan du få närmare hjälp.

Posta även information om vilket operativsystem du har på den dator som webbplatsen skall ligga på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

susannesjostedt

Jag har köpt av en privatperson. Har ett erbjudande till men han vill ha ca 5000 kr.

I min enfald trodde jag att om jag köper skript + sida så skulle jag bara kunna deisgna själv. Vill ha en färdig lösning så jag kan se hur det är upplagt just för att lära mig

Vet du om det finns någon seriös plats där jag kan köpa vad jag vill ha?

Som sagt, vanliga templates finns inte vad jag vet. Jag arbetar i mac och Dreamweaver CS3

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Privathackad lösning alltså. Hm, ok. Vad har filerna som kom med paketet för filändelser (ex. .html/.php/.asp/.cgi/.pl osv.)

 

Saken är den att alla lösningar som kräver script även kräver att du har en webbserver på datorn för att kunna testköra sajten. Olika scriptspråk har olika förutsättningar, det är därför jag behöver mer info om detta.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

susannesjostedt

Det är .rar-filer. Det gick bra att få upp och in i Dreamweaver. Har CS3 - men det är nog där felet ligger att jag inte har någon webbserver på datorn. Har kompoZer - kan den funka?

Har fått erbjudande från en privatperson att köpa hans lösning för 5000 kr

 

innehåller:

 

(- Gratis annonsering med upp till 5 bilder (går förstås att utöka om du vill) med lösenord när annonsören vill radera, annars syns annonserna i förslagsvis 2 månader.

- Kopplade SMS-funktioner för eventuell betalning av annonser / bilder.

- Webbaserat admin-system där du kan godkänna annonser, uppladdade bilder samt lägga till kategorier och underkategorier.

- Ett kontakta-oss formulär som går direkt in i admin-systemet.

- Sökmotor)

 

Är det dyrt eller billigt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det dyrt eller billigt?

Svårt att säga. För en privatperson är det ju svindyrt med tanke på att du inte får så väldigt mkt för pengarna, men ur konsultsynvinkel så är det inte mer än ca 5 timmars utveckling och då hade du fått ännu mindre.

 

Rar-filer är bara filerna i komprimerat format, det är det som ligger i rar-filerna jag behöver upplysning om. Om du vill kan du maila mig materialet så kan jag slänga ett öga på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mailat över

Kom på att den address jag har i profilen inte är nåbar från jobbet, så jag tittar på det ikväll om det är ok.

 

EDIT: Nä, det vidarebefodrades till min jobbadress tydligen. Det är en PHP-lösning som den använder sig av och som i sin tur kräver databasen MySql.

 

Någon annan får svara på hur enkelt/krångligt det är att sätta upp ex. en Apache-server på Macintosh med PHP/mySql.

[inlägget ändrat 2007-10-11 12:47:07 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

susannesjostedt

Det Kom meddelande om det tillbaka så jag tog en av adresserna som kom upp som hänhänvisning. Självklart helt OK att du tittar på det ikväll. Tack, snälla

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag har redan tittat på det och det är som du trodde PHP/mySql som gäller. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av detta under Macintosh så du får hoppas på hjälp från någon som har det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan regga en webserver på te.x http://www.one.com/ gamla B-one det kostar dig 259:- för 1 år + 95:- för domännamnet!

 

Där kan du lägga upp denna, eller så hjälper någon härifrån dig att göra det, vore tråkigt om du inte får det att fungera!

 

Kanske att Anjuna, kollar så det funkar på denna server?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...