Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero


baka06

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har installerat Nero brännar program på min dator men får det inte att fungera.. Jag laddade hem trial versionen från deras sida eftersom det tydligen inte fanns något brännar program installerat på min nya fina dator! Nero startar och jag lägger till det jag vill bränna och det startar som det ska. Den buffrar och har sig sen bränner den. Men den ljuger för ingenting fastnar på cd skivan! =)

Jag har provat att bränna från mappen Mina Bilder, där kan man markera en bild och i vänster fältet finns valmöjligheten Kopiera till CD och det fungerar! Men jag har en hel mapp FULL med grafik som jag behöver bränna och det skulle ta typ 12 timmar med den tekniken! =)

Såå, är det någon som vet varför min cd brännare inte reagerar på Nero?

Jag har Windows XP.

Tusen tack på förhand och ha en trevlig helg!

Sussi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det troliga är att du bränner en s.k imagefil som nu finns någonstans på hårddisken.Om du hittar dom så högerklicka och öppna bör sen leda rätt.

 

När man bränner så måste man kontrollera att cd eller dvd brännaren är vald och inte imagerecorder,

 

En imagefil måste brännas i ett program för detta så resultatet blir enn spelbar skiva.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-10-06 20:08:43 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för hjälpen!! Det hade jag aldrig kommit på själv! Nu fungerar det perfekt!

Stort tack!

Sussi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska kunna välja att bränna just den mappen du har med grafik, eller att du har mappen öppen och bränner allt som finns i direkt.

 

Allt detta sköter du ju i själva programmet Nero som ju fungerar som en slags filhanterare, Har inte tillgång till ny ver 8, men alla tidigare fungerar så i alla fall.

 

Du letar upp i högra delen från din hårddisk vad du vill bränna, drar eller kopierar över till den vänstra sidan, och sedan så är det klart att klicka på knappen för att bränna, i stort går det till så.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...