Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Internet


T_pott

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problem med att ladda ner filer på min dator. Vill jag t. ex skaffa webläsaren Mozilla Firefox eller hämta hem flash för att kunna köra vissa websidor så går inte det.

 

Det felmeddelande jag får är:

 

"Det gick inte att hämta .... från ...

Det går inte att öppna den här Internet platsen. Platsen är inte tillgänglig eller så går den inte att hitta. Försök igen senare."

 

Jag har försökt senare och det har inte fungerat. Jag har försökt ifrån andra datorer och då har det gått att hämta filen. Jag har avinstallerat mitt antivirus program och min brandvägg samt avaktiverat windows brandväggen men ingeting har hjälpt.

 

Jag vet inte om det är någon speciell inställning i Internet Explorer som behöver ändras på, jag kan tyvärr det alldeles för dåligt.

 

Jag har ingen aning vad för fel det kan vara, är tacksam för all hjälp jag kan få och skall försöka ge er all information som går att ge.

 

Jag bifogar en fil på felmeddelandet.

 

/T_pott

 

[bild bifogad 2007-09-29 18:23:22 av T_pott]

[inlägget ändrat 2007-09-29 18:23:50 av T_pott]

984906_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ockås ett liknande problem som du har där, och jag löste det genom att se till att jag är administratör på datorn eller att kontot har administrativbehörighet.

 

Kolla så att ditt konto har det på kontrollpanelen -> användare

det ser du under "Typ av konto".

 

Kan vara det att du inte har rättigeheter till att spara filer till den mappen/platsen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har avinstallerat mitt antivirus program och min brandvägg samt avaktiverat windows brandväggen men ingeting har hjälpt.

Då kan du ha fått intrång i datorn.

 

Pröva med att lägga in mozilla.se i den Tillförlitliga zonen i inställningarna för Internet Explorer. Om det fungerar då så har du nog säkerhetsinställningarna för zonen Internet för hårt åtskruvade.

 

PS. Mozilla 1.7.12 är en gammal version, den senaste heter 2.0.0.7.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade hemma en kompis som kan lite om datorer och vi kunde inte lösa det. Så nu har jag formaterat om datorn och prövar Linux istället.

 

Tack för era svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...