Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bränna dvd


korpa

Rekommendera Poster

undrar om det finns nån som kan lösa ett problem jag har med att bränna ner filmer på dvd ,skivorna jag använder är "Traxdata 16x DVD-R" det går att bränna ett par minuter sen säger den att bränningen misslyckats ,kan det var fel skivor jag köpt? Har OS Vista ultimate

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa och sänk bränningshastigheten till tex 4 x.

Kan det vara

fel skivor

fel brännare

fel operativsystem

fel brännarprogramm

för din hårdvara

allt är möjligt

 

Har det gått bra tidigare med XP istället för Ultimate Vista?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ,ja det har gått alldeles utmärkt att bränna när jag hade andra sortens dvd ,jag har provat sänka hastigheten till det lägsta (4x) men det hjälper föga ,ibland går det men för det mesta så funkar det bara halvägs in i skivan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara något som gått fel vid installationen av drivrutinerna till brännaren ?

Försök med att avinstallera drivrutiner och installera dem igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oke. Men du har testa med andra skivor då? och om det fungerar så måste det vara någonting med dem skivorna, vad vet jag riktigt inte för jag har aldrig upplevt eller ens hört något sådant.

 

Har du kollat så att dvd-skivorna är + eller - ? De kan vara det som stör , men då borde de iosf säger ifrån långt innan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt skivor.

Kör med de som funkar.

För mig med NEC3550 funkar tycker jag Verbatim -R 16x som jag bränner med högst 8x med K3B i Ubuntu och Mandriva linux

Men datorn/hårddisken hinner inte riktigt med att mata, buffern var nere på 10% idag så jag kommer nog testa 4x. Onödigt ligga på gränsen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...