Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med bilder på ikeas hemsida


lisaedlund

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett litet huvudbry. Kanske inte världens största problem, men... jag kan inte se bilder på specifika varor på ikeas hemsida. Jag kan se alla bilder i produktgrupper osv men så fort jag klickar på en vara presenteras den utan bild. Det här problemet har aldrig uppstått på någon annan internetsida trots att det surfas en hel del. All programvara är uppdaterad. Jag har testat både med internet explorer och mozilla firefox. Är det någon som har en aning om vad det kan bero på?

Mvh lisa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har exakt samma problem!

Ikea svarade att det hade med mina säkerhetsinställningar att göra, men jag har inte lyckats lösa det.

Snälla hjälp, någon!

Mvh mia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikea svarade...

 

Du kanske har ställt säkerhetsinställningarna för högt,gå in i

Kontrollpanelen klicka på Internetalternativ välj Säkerhet,där

kan du justera inställningarna med skjutreglaget....

 

 

[inlägget ändrat 2007-10-05 00:22:16 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ändrat säkerhetsinställningarna både i antivirusprogrammet och i Windows säkerhetscenter, så att IKEA ska släppas igenom, men det hjälper inte. IKEAs kundservice hade inga tips överhuvutaget:

Jag kan inte svara på tekniska frågor.

 

[inlägget ändrat 2007-10-05 07:57:31 av lisaedlund]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt mig på det med, men jag kanske inte riktigt klarar av det... Vilka inställningar är det jag ska ändra?

 

Konstigt att exakt samma problem uppstår både i Firefox och Internet Explorer? Är det något särskilt med IKEAs websida eftersom jag aldrig har upplevt problemet pånågon annan sida?

 

(Tack för hjälpen!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan t ex lägga in Ikeas webbplats i tillförlitliga zonen för att testa om det är det.

 

Kan du lägga hit någon länk till en Ikea-sida och beskriva vad du gör på sidan och vad som händer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt till den som tillförlitlig, men det hjälper inte...

 

om jag går in på den här sidan (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/range/10365 ) så ser jag alla produkter, sidan ser ut precis "som den ska".

 

Men om jag går vidare och klickar på en produkt (t ex http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10104592) så visas ingen bild på produkten...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen men jag hittar ingen anledning när jag tittar på källkoden till sidorna heller, men sida nummer 2 är betydligt mer avancerad i sin uppbyggnad.

 

Kontrollera dessa val i Firefoxs Inställningar:

Innehåll - Hämta bilder automatiskt (kolla att det inte finns något undantag för Ikea), Aktivera JavaScript

Sekretess - Tillåt att webbplatser lagrar kakor (kolla att det inte är några undantag för Ikea)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, tyvärr, det var inte det heller som var fel...

Det förbli ett mysterium.

 

Stort tack för engagemanget, i alla fall! :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter att nicka igenkännande till det Lisa skriver!

På min sambos dator fungerar det. Vi har jämfört säkerhetsinställningarna under Alternativ i Verktygsmenyn på våra datorer, men hittar ingen skillnad. Frustrerande!

/Mia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej!

Jag har precis samma problem. Jag tror (vet ej säkert dock) att det har med brandväggen att göra. Jag provade att göra en total reset av explorer, och vips så funkade det som det skulle. I typ tio sekunder. Då hände nåt nere i Nortonikonen som jag inte hann se och det blev omöjligt igen. Provade att installera firefox och samma procedur upprepades. Det lustiga är att det inte fungerar även om jag stänger ner brandväggen. Är verkligen ingen haj på datorer så vore tacksam för hjälp. Kan det ha nåt med Javan eller nåt att göra? som sagt, inte så vass på sånt här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är knappast Nortons brandvägg som ställer till det utan något av de andra skydden i Norton, t ex skyddet mot farliga javascript.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tillfälligt avaktiverar Norton Internet Security (klicka Nortonikonen och sedan på på "Avaktivera Internet Security") så funkar Ikeas hemsida perfekt!

/M

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...